کد خبر: ۹۶۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 02 May 2021
وقتی فصل گرم در یاسوج شروع می شود شهروندان حومه جنوب و جنوب غربی در شهرک امام علی (ع)، شرف آباد، شهرک جهاد و شهرک امام حسین(ع) بوی فاضلاب را باید تا پایان این فصل تحمل کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایلنا از یاسوج، شهروندان این شهرک ها سال هاست با بوی نامطبوع فاضلاب در ساعات آرام شب مجبور به زندگی هستند در حالی که برای رفع این بوی نامطبوع، شرکت  آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به 40 میلیون تومان پول نیاز دارد.
مُدیر بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد با اظهار تاسف از انتشار بوی نامطبوع در شهرک های جنوبی و جنوب غربی یاسوج، اظهارداشت: برای رفع بوی نامطبوع شبانه در این نواحی باید یک دستگاه پمپ تقویت هوادهی که ارزش ریالی آن حدود 40 میلیون تومان است خریداری و نصب شود.
سیدعطالله جهاندیده به ایلنا گفت: متاسفانه با شروع فصل گرم در یاسوج شاهد انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در چندساله اخیر در شهرک های عنوان شده بوده و واقعا ساکنان این نواحی از وضعیت کنونی به شدت گله مند هستند.
وی با بیان اینکه بدلیل افزایش دما و تغییرات آب و هوایی شاهد فرار گازهای عالی معروف به VOC از تصفیه خانه فاضلاب یاسوج هستیم، خاطرنشان کرد: تنها راهکار رفع بوی نامطبوع فاضلاب از این شهرک ها، نصب یک پمپ تقویت هوادهی های تصفیه خانه به ارزش 40 میلیون تومان است.
مُدیر بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر هم اکنون دارای 40 هزار اشتراک بوده که البته ظرفیت آن تا افق 1410 برای 197 هزار اشتراک پیش بینی شده است.
جهاندیده، شروع ساخت تصفیه خانه فاضلاب یاسوج را 1383 عنوان و یادآورشد: توان کنونی این تصفیه خانه 250 تا 300 لیتر فاضلاب در ثانیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار