سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی در حاشیه دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و نمایندگان تشکل‌های کارگری این استان به مناسبت روز جهانی کارگر به مطالبی تاریخی و دینی درمورد جایگاه کار و کارگر در اسلام و فرهنگ ایرانی اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس باید به نحوی عمل کند که کارگران برای احقاق حقوق به راحتی و با اطمینان خاطر به ناجا پناه بیاورند.
کد خبر: ۹۶۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی در حاشیه دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و نمایندگان تشکل‌های کارگری این استان به مناسبت روز جهانی کارگر به مطالبی تاریخی و دینی درمورد جایگاه کار و کارگر در اسلام و فرهنگ ایرانی اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس باید به نحوی عمل کند که کارگران برای احقاق حقوق به راحتی و با اطمینان خاطر به ناجا پناه بیاورند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، حبیبی ادامه داد: پلیس باید رابطه دوستانه و صمیمی با کارگران داشته و نیروی انتظامی وظیفه دارد بطور مداوم در جمع کارگران حاضر و گوش شنوایی برای مطالبات آنها باشد.

فرمانده انتظامی فارس نگاه حاکم پلیس این استان به جامعه کارگری را خدمت‌رسانی عنوان کرد و گفت: فارس در بعد امنیتی حوزه کارگری در کشور استثنا است، چون کمترین مشکل در این خصوص در فارس وجود دارد و این نیز به این دلیل است که مردم این خطه با قدمتی کهن و افتخارآمیز، اهالی فرهنگ مدار هستند.

او با بیان اینکه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده مبنای تمام فعالیت ‌های انسانها در دنیا فضای سایبر خواهد بود، گفت: در حال حاضر در سطح کشور و استان فارس بسیاری از شهروندان وارد فضای مجازی شده‌اند، اما از آسیب‌های این محیط اطلاع چندانی ندارند.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: فضای سایبری و مجازی پلیس استان فارس در خدمت کارگران است که با ایجاد گروه و کانال‌های مشترک در شبکه های مجازی آگاهی بخشی در این خصوص انجام و ‌در نتیجه آن آسیب‌ها حوزه کارگری کاهش یابد.

سرتیپ حبیبی اعلام کرد: کارشناسان پلیس این استان با تمام توان در خدمت جامعه کارگری فارس خواهند بود تا اطلاع رسانی کافی پیرامون آسیب های این حوزه خصوصا در بخش فضای مجازی، اعتیاد و طلاق انجام و در پی آن ظریب امنیت خانواده ها بالا رود.

او با بیان اینکه بکاربردن توصیف قشر ضعیف برای کارگران در شأن این جایگاه والا نیست ،گفت: شاید مشکلاتی در زمینه معیشتی در بین بخشی از جامعه کارگری وجود داشته باشد، اما در نهایت این گروه بسیار پرتوان و از جایگاه و منزلتی والا برخوردارند، زیرا بقاء جامعه انسانی مدیون تلاش کارگران است.

سرتیپ حبیبی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس انجام شده، افزود: تاثیر و انجام این اقدامات باید در فضای مجازی و رسانه‌های استان و کشور بازتاب بیشتری داده و این اقدامات به گوش مردم برسد.

حبیبی با اشاره به این مطلب که حضور پلیس باید احساس آرامش در جامعه القاء کند، گفت: کارگران قشری مهم و با اهمیت برای پلیس محسوب می‌شوند که باید همکاری و تعاملات در این خصوص افزایش یابد که در همین راستا اخیرا تفاهم نامه ای بین واحد اجتماعی نیروی انتظامی فارس و حوزه کارگری استان منعقد شده و بر همین اساس پلیس باید در همه نشست‌های جامعه کارگری حاضر و گوش شنوایی برای مطالبات این قشر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار