کد خبر: ۹۶۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 02 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، با اشاره به اینکه ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، گفت: ظرف همین مدت تعداد ۷۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۸۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام وابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۵۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید بستری و ۲۲ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همچنین احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این جلسه با بیان اینکه جا دارد از مردم بابت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشکر کنیم، اظهار کرد: با همکاری و همراهی خیلی سریعتر نسبت به استان های دیگر؛ آمارکرونا در استان روندی نزولی دارد اما درصورت کاهش رعایت پروتکل ها که نگران کننده است دوباره با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به این که استان مازندران بعد از پیک سوم در فاصله زمانی کمی وارد پیک چهارم شد که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خرید شب های عید، دید و بازدید، سفر و برگزاری مراسم عروسی و عزا از دلایل آن بود، تصریح کرد: با همکاری مردم، اصناف و زحمات بی دریغ کادر درمان و همه دستگاه ها و نهادها با هزینه کمتر و سریعتر از استان های دیگر پیک چهارم کرونا در استان کاهشی شد.

استاندار مازندران تاکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مراسم ارزشی شب قدر را در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین در بازه زمانی۲ ساعت اجرا کنند.

حسین زادگان با بیان این که همچنین طبق مصوبات ستاد کرونا پذیرایی در این مراسم ممنوع می باشد،گفت: نظارت ها توسط سازمان صمت، دستگاه های نظارتی و بهداشتی و نیز نظارت بر سوپر مارکت ها و تردد افراد در فروشگاه های بزرگ تشدید شود.

استاندار بر نظارت نیروی انتظامی بر تردد ها طبق مصوبات ستاد کرونا به شکل دقیق و مجدانه تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون در استان به خوبی در حال اجرا است و اجازه نمی دهیم هیچ گونه انحرافی در واکسیناسیون اتفاق بیفتد و امروز هم در جلسه تاکید کردیم که دستگاه های نظارتی و علوم پزشکی از بروز هرگونه تخلفی جلوگیری کنند.

حسین زادگان از مردم خواست به اخبار کذبی که در فضای مجازی در این راستا جریان دارد اعتماد نکنند و مانع دست یابی افرادی به هدفشان شوند که با انتشار کلیپ ها و پیام های خاص، به نحوی می خواهند کام مردم را تلخ کنند، تصریح کرد: مردم عزیز؛ به رسانه ملی و خبرنگاران پاکدست و راستین در رسانه های استان اعتماد و اخبار را از آنان دنبال نمایند.

استاندار مازندران یادآور شد: از آنجایی که رابطه معنا دار بین رعایت میزان پروتکل های بهداشتی و میزان شیوع ویروس آشکار و تایید شده است از مردم عزیز می خواهیم که طبق دستورالعمل های بهداشتی که شست و شوی دست ها، زدن ماسک، عدم حضور در تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی از جان خود و عزیزانشان محافظت کنند.

 هم‌اکنون ۱۱۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار