زیرساخت های ارتباطی در روستاها، زمینه توسعه پایدار، بهره مندی از آموزش های آنلاین و ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال از مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.
کد خبر: ۹۶۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال بیش از سه هزار خانوار روستایی دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

 

وی گفت: تا کنون تعداد زیادی از هم استان هایمان به شبکه اینترنت متصل شده اند اما در ده روز گذشته سه هزار و 412 خانوار روستایی دیگر استان فارس با جمعیت 10 هزار و 865 نفر ساکن در 12 روستا به شبکه ملی اطلاعات، با تامین اعتبار از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،پیوستند.

 

سهرابی همچنین افزود: این عملیات روستایی در شهرستانهای داراب، خفر، مهر، لامرد، زرقان، فسا، رستم، گراش، بختگان و خرمبید انجام پذیرفت و این مناطق به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.

 

وی عنوان کرد: روستای لایزنگان از توابع شهرستان داراب، روستای آبسرد از توابع شهرستان خفر، روستای نورآباد از توابع شهرستان مهر، روستای چاه کور از توابع شهرستان لامرد، روستاهای بندامیر و محمودآباد از توابع شهرستان زرقان، روستای دولت آباد سه چاه از توابع شهرستان فسا، روستای پهون از توابع شهرستان رستم، روستاهای گنگ و ریشه و فاریابی از توابع شهرستان گراش، روستای جزین از توابع شهرستان بختگان و روستای شهیدآباد از توابع شهرستان خرمبید روستاهای جدیدی هستند که در راستای محرومیت زدایی و تحقق عدالت ارتباطی با تامین اعتبار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO) به اینترنت پرسرعت سیار اپراتور اول (همراه اول) مجهز شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه بهبود زیرساخت های ارتباطی در روستاها زمینه توسعه پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم می کند، بهره مندی از آموزش های آنلاین و ایجاد فرصت های کارآفرینی و اشتغال را از مهم ترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات عنوان نمود.

 

این مقام مسول دسترسی به اینترنت پرسرعت با ارتقای 100 سایت روستایی تا پایان اردیبهشت ماه در استان فارس را نوید بخش توسعه این مناطق عنوان کرد و ادامه داد: در راستای توسعه ارتباطات روستایی در تلاش هستیم تا روز ارتباطات که مصادف با 27 اردیبهشت ماه است با هدف بهبود پوشش اینترنت و اتصال روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، 100 سایت موجود تلفن همراه در استان به نسل سوم و چهارم ارتقا یابد.

 

مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان فارس گفت: در بخش مصوبات مربوط به توسعه ارتباطات روستایی و برای اتصال روستاهای بالای 20 خانوار باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات که کمتر از 9 درصد کل روستاهای بالای 20 خانوار استان را شامل می شود و همچنین بهبود پوشش اینترنت پرسرعت در روستاها، ارتقا 100 سایت موجود در برنامه قرار گرفت که تاکنون تجهیزات 64 سایت نصب شده و درصدد هستیم با تجهیز سایت های باقیمانده تا پایان اردیبهشت ماه، شاهد تکمیل اجرای این سایت ها در استان باشیم.

 

وی با تشریح این مطلب که با راه اندازی این سایت ها که از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین اعتبار شده است، بیش از 160 روستای بالای 20 خانوار استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود و دسترسی ۱۰۳۷۵۵ نفر در قالب ۳۰۰۳۴ خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم می گردد گفت: این امر گام بزرگی در کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کم برخوردار استان است که در راستای تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی می باشد.

 

 

اجرای 100 طرح توسعه تلفن ثابت در استان فارس

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اجرای 100 طرح توسعه تلفن ثابت با ظرفیت 17166مشترک توسط مخابرات منطقه فارس در استان فارس نیز خبر داد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان فارس گفت: با توجه به عقب ماندگی استان در بخش تلفن ثابت و درخواست های زیادی که در سطح استان برای اشتراک تلفن ثابت وجود داشت، برنامه توسعه تلفن ثابت در راستای تحقق مصوبات سفر وزیر توسط مخابرات منطقه فارس به عنوان مجری طرح در استان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی همچنین ادامه داد: مخابرات منطقه فارس برای توسعه در این بخش 164 طرح با ظرفیت 25 هزار و 604 مشترک طراحی نموده که تاکنون 100 طرح به صورت کامل انجام شده و 64 طرح در حال تکمیل است.که با اجرای این 100 طرح امکان ثبت نام تلفن ثابت برای 17 هزار و 166 مشترک جدید در سطح استان فراهم شده که تاکنون چهار هزار و 960 مشترک نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند و خط تلفن آنها دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه 64 طرح توسعه دیگر در بخش تلفن ثابت در استان فارس نیز توسط مخابرات در حال تکمیل است، تاکید کرد: متقاضیان تلفن ثابت در سطح استان می توانند جهت برخورداری از امکانات ایجاد شده و ثبت نام تلفن ثابت به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

او همچنین محل اجرای این 164 طرح را در 32 شهرستان استان شامل آباده دو طرح، ارسنجان سه طرح، استهبان یک طرح، اقلید یک طرح، پاسارگاد یک طرح، جهرم چهار طرح، خفر یک طرح، خرامه یک طرح، خرمبید یک طرح، خنج دو طرح، داراب هشت طرح، رستم یک طرح، زرین دشت دو طرح، سپیدان دو طرح، سروستان یک طرح، زرقان شش طرح، فراشبند دو طرح، فسا دو طرح، فیروزآباد یک طرح، قیروکارزین یک طرح، کازرون هفت طرح، کوار دو طرح، گراش دو طرح، لارستان 9 طرح، اوز یک طرح، لامرد دو طرح، مرودشت یک طرح، مهر 4 طرح، ممسنی دو طرح، نی ریز یک طرح، آباده طشک یک طرح و در شیراز 89 طرح اعلام کرد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، بخشداران، دستگاههای همکار بویژه شهرداری های سراسر استان و همچنین مدیران و دست اندرکاران شرکت مخابرات ایران بابت تامین اعتبار و تجهیزات و مخابرات منطقه فارس به عنوان مجری طرح تشکر نمود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار