در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از یک میلیون و ۱۷۵ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۴۴۳ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 02 May 2021
تاکنون ۹۵۶ هزار و ۴۲۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۱۸ هزار و ۶۳۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۴ دوز رسیده است.

به گزارش تابناک سمنان بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۷۱۱ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۵۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۹۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۲ هزار و ۴۸۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۱۶۵ تن بهبود یافته‌اند.

۵۴۴۳ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۳۹۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار