ایسنا/کرمانشاه فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: امسال ۴۳ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های مرز شیخ صله اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یدالله شکری بااشاره به مرزی بودن ثلاث باباجانی و نقشی که این ظرفیت می تواند در توسعه این شهرستان محروم ایفا کند، اظهارکرد: بازارچه مرزی شیخ صله پنجمین بازارچه فعال کشور و دومین بازارچه استان است که طی سنوات گذشته روزانه 50 تا 60 کامیون کالا از آن صادر می شد و امروز این ظرفیت به صادرات روزانه 250 کانتینر کالا رسیده است.

وی تصریح کرد: از حدود سه ماه پیش هم واردات کالا از کشورهای مختلف از این مرز شروع شده که سود بخشی از واردات کالاها به حساب خانوارهای مرزنشین شهرستان واریز می‌شود.

وی با تاکید براینکه بازارچه شیخ صله یک ظرفیت بسیار مهم برای توسعه شهرستان بشمار می رود، اعلام کرد: در حال حاضر حدود هزار نفر در این بازارچه مشغول به کار هستند و برای اینکه بتوانیم بیشتر از ظرفیت این بازارچه استفاده کنیم، باید زیرساخت های آن را به حد مطلوبی برسانیم و از طرف دیگر کشور مقابل نیز همکاری های خوبی داشته باشد.

شکری از برنامه ریزی برای تکمیل و توسعه زیرساخت های این بازارچه مرزی خبرداد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" در نظر داریم امسال زیرساخت های این بازارچه را توسعه داده و تکمیل کنیم تا در بخش صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال شاهد یک تحول در این مرز باشیم.

وی با تاکید براینکه باید موانع پیش پای این ظرفیت برداشته شود تا برای رونق اقتصادی شهرستان یک تسهیل گری صورت گرفته باشد، عنوان کرد: برای زیرساخت های این بازارچه مرزی دو فصل اعتبار در نظر گرفته شده که جمعا حدود 43 میلیارد ریال می شود.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: امیداوریم با اعتبارات در نظر گرفته شده بتوانیم در بخش زیرساخت های جاده ای از سمت ثلاث باباجانی به جوانرود و از سمت جوانرود به ثلاث باباجانی در دو نقطه بازسازی هایی را انجام دهیم و این مسیر را به تونل سیاه طاهر متصل کنیم تا رونق دو چندانی در انتظار شیخ صله باشد.

 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار