به گفته مدیرکل هواشناسی استان البرز بارش رگباری باران، تگرگ، وزش باد شدید، گرد وخاک و آذرخش از امروز یکشنبه تا ظهر فردا دوشنبه در استان پیش بینی می شود.
کد خبر: ۹۶۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 02 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی  گفت:  براین اساس وضعیت جوی استان البرز طی امروز و فردا نارنجی اعلام می شود و تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی

طی این مدت در منطقه البرز مرکزی فعال می باشد که با توجه به ماهیت تندری ، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک همراه  با کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است .

وی ادامه داد: بر همین اساس آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش کوه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت : با توجه به رخداد رعد و برق شدید از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی و نیز دامنه کوه ها توصیه دیگر مدیرکل هواشناسی البرز به مردم و گردشگران بود و افزود: کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

 محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای و تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارش تگرگ به محصولات باغی و کشاورزی دیگر توصیه های هواشناسی البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار