معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراک در تعیین تکلیف اسناد مالکیت سکونتگاه غیر رسمی پیش رو بوده است اما نداشتن سند مالکیت و نبود هویت ملکی مشکل جدی سکونتگاه‌های غیررسمی است.
کد خبر: ۹۶۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 02 May 2021

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی عبوری در سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در نشست بررسی وضعیت سکونتگاه‌ها غیررسمی شهرستان اراک، اظهار کرد: در تعیین تکلیف اسناد مالکیت سکونتگاه‌های غیررسمی در اراک از سه هزار مراجعه کننده بر اساس آمار ثبت شده از ۸۰۰ سند مالکیت آماده واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در سکونتگاه‌های غیررسمی اراک زندگی می‌کنند، افزود: لازم است برای سند دار شدن منازل ساکنان مناطق حاشیه‌ای از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

وی داد: با توجه به صنعتی بودن اراک و استان مرکزی شایسته و قابل قبول نیست که این رقم خانواده‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی و مستقر باشد. بنابراین هر چه زودتر ساماندهی این مناطق با اولویت در برنامه کارگزاران شهری و اجرایی قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: ساکنان مناطق حاشیه‌ای با داشتن سند مالکیت می‌توانند از مزایای تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی و دیگر مزایای شهروندی بهره‌مند شوند و در کنار این موضوع نیز معضلات اجتماعی مدیریت می‌شود و موجب کاهش بخشی از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار