مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از برنامه ریزی برای افزایش ۲ برابری فعالیت‌های اشتغالزایی در بین مددجویان ایلامی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 02 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ قنبر موسی نژاد با تشریخ برخی خدمات این نهاد به نیازمندان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هر نوع خدمتی که به نیازمندان ارائه می‌شود باید منجر به توانمندسازی این قشر شود و در واقع هر یک از خدمات امداد به مددجویان باید پسوند توانمندسازی داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان در راستای افزایش تولید و عمل کردن به شعار سال در سال ۱۴۰۰ به میزان حدود ۲ برابر سال گذشته خواهد رسید.

وی با عنوان اینکه توانمندسازی در کمیته امداد دارای سه ضلع و سه محور اصلی است، تصریح کرد: از آنجایی که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد سبد هزینه‌های هر خانواده را بخش مسکن تشکیل می‌دهد این رقم در بین خانواده‌های مددجو گاهی تا ۶۰ درصد هم می‌رسد لذا ایجاد مسکن برای این قشر یکی از بخش‌های اصلی توانمندسازی مددجویان است و چنانچه امداد بتواند مشکل مسکن هر خانواده‌ای را حل کند قدم بزرگی برای توانمندسازی این قشر برداشته شده است.

موسی نژاد با بیان اینکه ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌ها یکی از ماموریت‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال نیز یکی دیگر از ضلع‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجو و در واقع مهم‌ترین ضلع در راستای توانمندسازی آنان است.

وی ادامه داد: سبک اشتغالزایی کمیته امداد نه تنها در ایران بلکه در جهان هم مورد توجه قرار گرفته است و به همین خاطر امسال نماینده کمیته امداد در یک همایش بین المللی در یونسکو موضوع و سبک اشتغال آفرینی این نهاد را به عنوان یک برند ایرانی، اسلامی و یک الگوی جهانی مطرح خواهد کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار