رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت جدی این نهاد از حقوق بانوان خبرنگار، از ارائه خدمات وکالت و مشاوره رایگان به قشر فرهیخته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهروز رستمی در نشست با روسای کمیته‌های انجمن بانوان رسانه‌ای (رِسبان) استان کرمانشاه با تشبیه فعالیت خبرنگاران و وکلا، اظهار داشت: اصحاب رسانه و کانون وکلا نهادهای مدنی هست که بخشی از وظایف حاکمیتی را به دوش می‌کشند.

وی افزود: این دو نهاد می‌توانند دوشادوش هم با تعامل سازنده در راستا نیل به اهداف خود که همان احقاق حقوق جامعه است گام بردارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه به مشکلات جامعه خبری اشاره کرد وافزود: خبرنگاران با توجه به رسالت مهمی که برعهده دارند که بیان مشکلات و نارسایی‌های جامعه است همواره در معرض تهدید و خطر هستند و این احتمال هست که مورد غضب واقع شوند و این شرایط وقتی که رسانه استقلال اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هم داشته باشند تشدید می‌شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه افزود: در این شرایط نیاز است که حمایت جدی از اصحاب رسانه به عمل آید و بنابراین کانون وکلا حامی اصحاب رسانه است و تلاش دارد در قالب تفاهم نامه هایی این حمایت ها را بصورت جدی تر و سازماندهی تر شده از خبرنگاران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با حمایت‌های معنوی و حقوقی بتوانیم دلگرمی برای خبرنگاران در مسیر خطیر و پرخطری که دارند ایجاد کنیم.

رستمی افزود: این توقع را هم داریم که اصحاب رسانه نیز در کنار کانون وکلا بوده و به انعکاس بیشتر خدمات این نهاد بپردازند.

وی با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه با کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه شروعی برای همکاری‌های بعدی باشد و بتوانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم کمک به رسانه کمک به پیشروی جامعه به سمت فرهنگ‌مداری و هنجارهای مدنی است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه و کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای- نمایندگی استان کرمانشاه به امضا رسید که براساس آن بانوان رسانه عضو کلینیک می‌توانند از خدمات رایگان وکالت بصورت نامحدود استفاده کنند.

همچنین براساس این تفاهم نامه مشاوره رایگان بصورت ۲۴ ساعته با کارشناسان حقوقی در اختیار بانوان خبرنگار استان قرار خواهد گرفت.

برگزاری مشترک کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی هم جزء دیگری از مفاهم این تفاهم‌نامه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار