امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: آیین پرفضیلت شب زنده‌داری و احیای لیالی قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب»افزود: این آیین پرفضیلت و معنوی در اولین شب قدر با حضور مردم و مسوولان مومن و روزه دار این شهرستان در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) شهرستان از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد با انجام اعمال پرفیض مخصوص این شب برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و همراه داشتن مهر و کتاب مفاتیح و قرآن و همچنین زیر انداز و وسایل شخصی الزامی است.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: این مراسم‌معنوی با مداحی مداحان اهل بیت و سخنرانی در رابطه با فضیلت شب های قدر همراه خواهد بود.

حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد: شب قدر، شب نزول قرآن و تعیین سرنوشت امور یک‌ساله انسان‌ و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است از این رو باید با بهره گیری از فرصت های این شب برای تزکیه نفس و بخشش گناهان استفاده کنیم و برای پیشرفت و عاقبت بخیری دست به دعا برداریم.

شب قدر بر اساس بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و به احتمال زیاد یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و یا ۲۳ این ماه است. شیعیان بر شب ۲۳ رمضان و اهل سنت بر شب ۲۷ رمضان تاکید بیشتری دارند.

شیعیان در این شب‌ها با الگوگیری از معصومان(ع)، به شب‌زنده‌داری، خواندن قرآن، دعا و دیگر آیین‌ها و اعمال این شب می‌پردازند. ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) در این شب‌ها نیز به اهمیت آن‌ نزد شیعیان افزوده و سوگواری برای آن امام با آیین‌های شب قدر همراه است.

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار