مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت‌های مستمر بر بازارچه‌های مرزی شوشمی و شیخ صله در استان خبر داد و گفت: با شروع فعالیت این بازارچه‌ها، ۲۵۷ قلم از مجموع ۸۳۱ تن و ۳۲ هزار و ۳۶۱ قلم کالای وارداتی از کشورهای مختلف در این بازارچه‌ها نمونه‌برداری و آزمایش شده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمودرضا نیازی» افزود: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت در امر مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی، نظارت های مستمری از بازارچه های مرزی شوشمی و شیخ صله صورت می گیرد.

بازارچه شوشمی در بخش نوسود شهرستان پاوه و بازارچه شیخ صله نیز در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده و هر ۲ هم مرز با اقلیم کردستان عراق هستند.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت، در راستای حفظ سلامت و ایمنی هموطنان، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالاهای نمونه برداری شده، موضوع از طریق گمرکات و فرمانداران شهرستان های مرزی اطلاع رسانی شده تا از ورود مجدد برندهای بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.

نیازی ادامه داد: در همین راستا، تاکنون از ورود هفت قلم کالا شامل محموله پارچه، محموله لوازم برقی آشپزخانه (خُردکن) و روغن زیتون به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ملی ایران جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه عمده کالاهای وارداتی کولبری در حوزه لوازم برقی خانگی شامل دستگاه آب میوه گیری، خُردکن، زودپز برقی، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جارو برقی، چای ساز، غذا ساز، کولر گازی، آون توستر و زودپز است، افزود: همچنین لوازم خودرو شامل تایر خودرو، سیبک فرمان، صفحه کلاچ، یاتاقان ترمز و لنت ترمز، شیرآلات ساختمانی و صنعتی، محصولات بهداشتی پوشک، نوار بهداشتی، انواع باطری غیرقابل شارژ (قلمی و نیم قلمی)، انواع پارچه و نیز مواد غذایی شامل چای سیاه، روغن زیتون و قهوه است که عمدتا ساخت کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، فرانسه، سریلانکا، ایتالیا، مصر، ویتنام، مالزی و هندوستان است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

اکنون در این استان پنج مرز و بازارچه مرزی فعال است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار