محسن حاجی میرزایی:
وزیر آموزش و پرورش ضمن احترام به مقام ارزشمند معلم و تبریک بزرگداشت هفته معلم گفت: شبکه آموزشی شاد ١٣ میلیون معلم و دانش آموز را به یکدیگر مرتبط می‌کند.
کد خبر: ۹۶۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 01 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن حاجی میرزایی در نشست روز معلم که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روز معلم روز شهید مطهری و روز شهیدان رجایی و باهنر، روزِ تمام معلمان فداکار و سخت کوش است. روز معلمانی که با وجود بیماری کرونا اجازه ندادند تحصیل علم و دانش متوقف شود.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های قران کریم انسان‌ها وقتی متولد می‌شوند چیزی نمیدانند، سمع و بصر و لسان وسیله‌های آموزش هستند، حاکمیت این توانایی را دارد تا هویت یک نسل نو را شکل بدهد، افراد به مدت ۱۲ سال از بهترین زمان یادگیری شان در اختیار نظام تعلیم و تربیت است و خانواده‌ها با تیب خاطر فرزندان را به آموزش و پرورش می‌سپارند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در خانه و مدرسه می‌توان از آسیب‌ها جلوگیری کرد، اگر فرهنگ گفتگو و مدارا در جامعه ضعیف است یا همکاری به سختی بدست می‌آید از مدرسه و خانه نشأت می‌گیرد. بهره گیری سنجیده، هوشمندانه و هدفمند را می‌توان جز مهم‌ترین اقدامات در این راستا دانست.

وی با اشاره به نقش مهم و جایگاه ارزشمند معلم خاطر نشان کرد: معلم را جانشین تمام کاستی‌ها می‌دانیم، نظام جذب و ساماندهی معلم در سایه شورای فرهنگی به آرامش رسید و راه را برای جذب معلمان هموار کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: در زمینه توسعه فضا‌های ایمنی و استاندارد، بخاری‌های نفتی جمع اوری شد، پوشش پیش دبستانی‌ها از ۳۸٪ به ۷۱٪ افزایش یافت. جذب دانش اموزان عشایری رشد کرد و با ۵٠٪ رشد هنرجویان مواجه شدیم همچنین هنرجویان روستایی چهار برابر افزایش یافتند.

حاجی میرزایی یادآور شد: مدرسه تلویزیونی ایران تمام محتوای درسی را در دوران شیوع بیماری کرونا آموزش داد، شبکه آموزشی شاد ۱۳ میلیون معلم و دانش آموز را به هم مرتبط می‌کند و کلیه محتوای آموزشی در تمام پایه‌ها از طریق شبکه شاد در اختیار دانش اموزان قرار گرفت.

وی گفت: وظیفه میدانم در مقابل سختکوشی معلمان در شرایط کرونا سر تعظیم فرو آورم، خانواده‌ها در این ایام کمک بسیاری کردند و تمام ایرانیان قدردان معلمان هستند، بر این اساس خواهشمندم واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه در اولویت قرار گیرد و از همینجا بابت تمام کاستی‌ها از معلمان، خانواده‌ها و دانش اموزان پوزش میطلبم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار