مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی به ویژه واحدهای پتروشیمی در محدوده خوریات بندر ماهشهر، تاثیر منفی بر جمعیت آبزیان منطقه گذاشته است.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 01 May 2021

مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی به ویژه واحدهای پتروشیمی در محدوده خوریات بندر ماهشهر، تاثیر منفی بر جمعیت آبزیان منطقه گذاشته است.

فتح الله ابوعلی  بیان داشت: متاسفانه صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در منطقه ای قرار گرفته اند که مشرف به زیستگاه اصلی آبزیان دریایی است.

وی ادامه داد: در محدوده خوریات بندر ماهشهر، آلودگی ناشی از فعالیت های صنعتی به ویژه صنایع پتروشیمی وجود دارد، سازمان حفاظت محیط زیست تلاش های زیادی برای کاهش این آلودگی ها انجام داده است اما متاسفانه این آلایندگی، تاثیر منفی خود را بر جمعیت آبزیان منطقه گذاشته است.

مدیرکل شیلات خوزستان این تاثیر منفی را یکی از عوامل ضرر و زیان حرفه صیادی در خوریات بندر ماهشهر عنوان کرد و گفت: تعدادی از صیادان به دلیل وجود آلاینده ها و کاهش جمعیت آبزیان، مجبور به صیادی در مناطق دیگر شده اند که این موضوع نیز پیامدهایی در پی خواهد داشت.

ابوعلی اضافه کرد: صیادان، صید لنگری را در خوریات فرعی انجام می دادند که به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی های زیست محیطی و کاهش جمعیت آبزیان، مجبور شدند برای ماهیگیری به مناطق عمیق تر پیشروی کنند.

وی افزود: برای برون رفت از این موضوع باید آلودگی خوریات را کنترل و از افزایش آلودگی های موجود نیز جلوگیری و خسارات وارده به ذخایر آبزیان را جبران کنیم تا بتوانیم صید و صیادی را در منطقه رونق بخشیم.

مدیر کل شیلات استان خوزستان تاکید کرد: در جلسه ستاد توسعه شیلات استان موضوع آلودگی خوریات بندر ماهشهر را مطرح کردیم که مصوب شد اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل شیلات این بحث را به طور جدی پیگیری کنند و در صورت لزوم از طریق مراجع قضایی برخورد لازم با شرکتها و واحدهای صنعتی آلاینده صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار