رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیک به شمار می رود به شهروندان هشدار داد تا مراقب پیامک های جعلی کلاهبرداران با عنوان سامانه ثنا باشند.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 01 May 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ " احسان آنقی"افزود: ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا ترفند تازه کلاهبرداران و مجرمان سایبری می‌باشد و متأسفانه افراد زیادی به دلیل بی‌دقتی و یا بی‌اطلاعی، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.
وی یادآورشد: مجرمان سایبری با ساخت آدرس اینترنتی جعلی به عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضاییه (ثنا) و ارسال پیامک‌های ساختگی با موضوعاتی از قبیل ابلاغیه،ثبت شکایت در سامانه و ...کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند و این افراد قربانی لینک‌های فیشینگ می‌شوند.
سرهنگ"آنقی" اظهار داشت : مجرمان پس از ورود به لینک‌های ارسالی با درخواست پرداخت وجوه بسیار اندک مواجه می‌شوند و غافل از اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز دسترسی به اطلاعات بانکی شهروندان ندارند و با دستيابي به اين اطلاعات، از حساب‌های بانکی شهروندان برداشت می‌کنند.
وی افزود: مهم‌ترین عامل زمینه‌ساز در دسترسی به اطلاعات و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران، اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس،پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی است که باید توجه داشت كه هرگونه درخواست وجه حتی با مبالغ اندک تحت عنوان سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضایی (ثنا) یا هر عنوان دیگری جعلی بوده و منجر به بروز مشکلات خواهد شد.
این مقام انتظامی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.irو یا شماره تلفن۰۹۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند تا هر چه سریع‌تر برای بررسی موضوع و برخورد با کلاهبرداران اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار