رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید از امروز آمادگی لازم برای مواجهه با پیک پنجم را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۶۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 01 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: شیوع پیک پنجم خیلی دور از انتظار نیست و باید آمادگی لازم را کسب کنیم چراکه در صورت رخ دادن این پیک، شدت بیشتری خواهد داشت به همین دلیل آمادگی مراکز درمانی بسیار اهمیت دارد، در همین راستا درخواست اختصاص یک سوله را داریم که بتوان از آن استفاده کرد، با توجه به اینکه ساخت سوله زمانبر است، پیشنهاد می شود از سوله های موجود در استان مانند سوله بلااستفاده دلیجان که در زمان جنگ انبار مهمات بوده است و سوله بلا استفاده شورای شهر در اراک استفاده شود و با توجه به زمانبر بودن آماده سازی فضا، هر چه سریعتر این سوله در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا آمادگی لازم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان در حال رسیدن به ثبات است، اما همچنان نگران هستیم، گفت: به شدت نگران ویروس هندی هستیم و باید از امروز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشیم، لازم است همه دستگاه ها، صنایع و ... افراد زیرمجموعه خود را که در فروردین ماه به هند، افغانستان و پاکستان سفر داشته اند به دانشگاه معرفی کنند تا تست کرونا بدهند و در صورت مثبت بودن سریعا قرنطینه لازم را به انجام برسانیم.
وی تاکید کرد: کسانی که به هند، افغانستان و پاکستان سفر کرده‌اند به علوم پزشکی معرفی شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: با توجه به استقبال بسیار خوب افراد بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن نیاز است که سالن های محل واکسیناسیون را گسترش دهیم، در حال حاضر روزانه حدود ۷۰۰ نفر در اراک واکسینه می شوند و صبح ها شاهد ازدحام جمعیت هستیم که لازم است با توجه به نگرانی نسبت به سلامت افراد مسن، به تعداد سالن های تزریق بیفزاییم.
دکتر جمالیان گفت: پس از تزریق واکسن به ۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۸۰ سال، تزریق برای گروه سنی ۷۵ سال آغاز می شود و به هیچ عنوان نیازی به مکاتبه مدیران وجود ندارد و طبق ابلاغیه ها عمل می شود.
وی با تاکید بر اینکه در کنار گسترش سالن ها، نیاز به هشت دستگاه رایانه، یک دستگاه نوبت دهی و سالن انتظار و چیدمان مناسب صندلی و یخچال و تامین حراست وجود دارد، گفت: لازم است که مدیران هیچگونه مکاتبه ای در خصوص تزریق واکسن با دانشگاه نداشته باشد، دانشگاه هیچگونه اختیاری در این راستا ندارد و طبق مصوبات ملی به ازای هر تعداد واکسن توزیع شده، گروه هدف هم مشخص شده است و دانشگاه حق دخالت در تزریق یک دز هم ندارد.
وی افزود: ۲۸ هزار و ۳۷۰ واکسن تا امروز تحویل دانشگاه شده است که ۲۳ هزار و ۶۷۷ واکسن تزریق شده است و از این رو سومین استان در کشور هستیم که تزریق واکسن را به موقع انجام داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار