معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن غلات تا کنون در ۶ هزار و ۸۳۰ هکتار از گندمزار‌های استان انجام شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 01 May 2021

مبارزه با سن غلات در گندمزارهای استان سمنان به ۶.۸ هزار هکتار رسید

 

به گزارش تابناک سمنان  لطف‌الله رضایی روز شنبه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با آفت غلات اظهار داشت: در حال حاضر مبارزه با سن مادری در همه شهرستان‌های استان سمنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سن غلات بیشتر در هوای گرم و خشک مشاهده می‌شود، اضافه کرد: بیشترین سطح مبارزه با آفت سن به ترتیب در شهرستان‌های آرادان با ۲ هزار و ۵۰ هکتار و گرمسار در سطح ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پایش و کنترل سن در مزارع گندم و جو استان به طور جدی پیگیری می‌شود افزود: سطح مبارزه با سن مادری در مزارع گندم چهار هزار و ۶۴۰ هکتار و در مزارع جو نیز در سطح ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادری در همه شهرستان‌ها در حال انجام است گفت: عملیات مبارزه همگانی با آفت سن غلات از پنجم فروردین‌ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

عباس مشیریان افزود: مبارزه با سن مادری در شهرستان سمنان از پنجم فروردین آغاز شد و در مجموع در سطح یکهزار و ۳۰ هکتار از مزارع جو و گندم انجام شد.

وی با اشاره به میزان مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌های استان سمنان افزود: در میامی ۷۸۰، سرخه و دامغان هر کدام در سطح ۱۸۰ هکتار و در شاهرود نیز در ۱۵۰ هکتار مبارزه با سن مادری انجام شد.

به گزارش ایرنا، اراضی کشاورزی استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار است که ۳۲ هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد، میزان خرید گندم تضمینی از کشاورزان در استان سمنان امسال تا ۹۰ هزار تن برآورد می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار