مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی طی سه سال گذشته برای ایحاد یکهزار و ۳۴۰ طرح در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 01 May 2021

به گزارش تابناک لرستان،  علی آشتاب روز شنبه به مناسبت روز کارگر در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: امروز شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای استان هستیم و با بهره برداری از این طرح ها نیز زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۸۰ نفر فراهم شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد ادامه داد: سهم خدمات در اشتغال لرستان حدود ۴۰ درصد است بنابراین حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: پارسال باتوجه به شرایط شیوع کرونا و ضرر برخی مشاغل، ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر، پرداخت حقوق، مطالبات کارگران و تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه ها پرداخت شد.

آشتاب گفت: پارسال ۹ هزار و ۷۰۸ مورد بازرسی از بنگاه‌ها انجام و ۶ هزار و ۹۱۲ ساعت نفر آموزش به منظور کاهش حوادث ناشی از کار ارائه شد که در نتیجه آن سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته این حوادث ۳۳ درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ پرونده به مراجع قضایی کارگری استان ارجاع و سه هزار و ۲۵۰ پرونده با صلح و سازش ختم شد.

وی با اشاره به اخراج ۴۶ نفر تبعه غیرقانونی از  واحدهای تولیدی استان و جایگزینی ۳۴ نفر بومی گفت: همچنین سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۵ نفر فرزندان تحت حمایت بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

آشتاب ادامه داد: در راستای سفر معاونین وزیر کار به استان و با همکاری بانکهای توسعه و رفاه ۴۱۰ میلیارد تومان مشارکت در پروژه‌های عمرانی استان صورت گرفت که اقدام مثبتی ارزیابی می شود، همچنین ۳۹ بنگاه شهرک دام شهرستان چگنی در حال تکمیل پرونده است و کارخانه شیرخشک بروجرد و مرحله اول گاوداری ۶ هزار راسی دلفان تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار