با توجه به کاهش بارندگی ها ؛
تابناک سمنان: محمد طاهری گفت: میزان بارش‌ها در استان از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۶۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 01 May 2021

بارندگی زراعی شهرستان سامان به 173 میلی‌متر رسیده

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان  گفت: باتوجه به کاهش بارش‌ها، برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ستاد تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان درخواست کرد:  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با دستگاه های اجرایی به منظور همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی با تانکر به مناطق دوردست و روستایی استان مکاتبه کند.

محمد طاهری افزود: به دلیل کاهش بارش باران و برف در سال زراعی جاری، به احتمال از هفته های آینده عملیات آبرسانی به برخی از مناطق روستایی و عشایری استان سمنان با تانکر انجام خواهد شد و با توجه به‌ کمبود تانکر، هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای در اختیار قرار دادن تانکرهایشان به شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

طاهری افزود: دبی چشمه‌سارها در بسیاری از نقاط استان سمنان ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است و بر همین اساس آمار، دبی چشمه‌سارهای مناطق خطیرکوه و کالپوش در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مناطقی مانند کوه زر تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی در خاتمه گفت: در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی ادارات جلساتی به صورت مستمر با حضور معاونت توسعه مدیریت ومنابع استانداری سمنان در حال برگزاری است و براساس آمار ادارات خوش‌نام و بدنام در مدیریت مصرف انرژی معرفی خواهند شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار