رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد جرائم مربوط به جریمه خودرو‌ها به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی در استان به صورت هوشمند ثبت می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 01 May 2021

۹۰درصد جریمه نقض محدودیت‌های ترافیکی کرونایی در استان سمنان هوشمند است

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ موسی بزرگی  ابراز داشت: دوربین‌های هوشمند در شهرهای استان سمنان فعال است و تردد خودروها خارج از زمان مجاز و بی‌توجه به محدودیت‌های کرونایی ثبت و مشمول جریمه می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از جرائم مربوط به بی‌توجهی به محدودیت‌های تردد به دلیل شیوع کرونا به صورت قبض کاغذی صادر می‌شود، اضافه کرد: پلیس با حضور فیزیکی در معابر شهری رانندگانی را که قانون ممنوعیت تردد شبانه را رعایت نکنند به صورت دوبرگی جریمه می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: در جریمه دوبرگی ممکن است قبض جریمه به دست راننده متخلف نرسد، اما پیامک جریمه به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: هفت هزار  و ۱۱۷ خودرو در استان  سمنان به دلیل رعایت نکردن محدودیت کرونایی از ابتدای فروردین امسال تاکنون مشمول اعمال قانون و جریمه شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان یادآور شد: محدودیت تردد شبانه، محدودیت تردد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز کرونایی و شهرهای نارنجی جزو سه علت جریمه خودروها است.

وی اظهار داشت: بیشترین تخلف ثبت شده در زمینه بی‌توجهی به رعایت محدودیت‌های تردد در مبارزه با شیوع کرونا در استان سمنان مربوط به تردد شبانه است و بیشترین تخلف در این زمینه مربوط به شهرستان شاهرود است.

وی افزود: روز پنجم اردیبهشت امسال ۹۱ مورد جریمه به دلیل به توجهی به محدودیت‌های تردد در شهرستان سمنان، ۱۴۱مورد تخلف مربوط به شهرستان شاهرود، ۳۹ مورد مربوط به شهرستان دامغان، ۱۵ مورد مربوط به گرمسار، ۵۶ مورد مربوط به مهدیشهر و هفت مورد مربوط به میامی ثبت شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: شهروندان و به خصوص رانندگان با ماموران پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت شبانه تردد همکاری داشته و از انجام سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کنند  و برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا به دستورالعمل‌های کرونایی پای‌بند باشند.

به گزارش ایرنا، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در سراسر استان سمنان اعمال می‌شود و رانندگان متخلف مشمول جریمه  ۲ میلیون ریالی خواهند شد.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان سمنان ورود هر گونه خودرو با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی استان سمنان ممنوع و متعاقب آن خروج هرگونه وسایل نقلیه شخصی از شهرهای قرمز ونارنجی استان به کل کشور ممنوع است و موجب اعمال قانون و جریمه می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار