مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: ۲ ایستگاه اقدسیه و مرزداران به مرحله بهره‌برداری رسیده و تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 01 May 2021

 

علی امام در جریان آخرین بازدید خود از روند تکمیل ایستگاه اقدسیه، ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: به دنبال نصب آسانسورها در ایستگاه اقدسیه و انجام برخی کارهای تأسیساتی، این ایستگاه که در واقع بیست و پنجمین و آخرین ایستگاه در دست ساخت خط ۳ تلقی می‌شود، تا پایان اردیبهشت ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گفته وی، البته قرار ما با شهروندان این محدوده بهره برداری از ایستگاه تا پایان سال ۱۳۹۹ بود اما به دلیل تأخیر در دریافت پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که هنوز هم مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است، تحقق وعده‌مان به اردیبهشت ماه امسال موکول شد و با توجه به تمام تلاش‌های صورت گرفته، از این بابت از مردم عذر خواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به روند تکمیل ایستگاههای باقی مانده از خط ۶ نیز اشاره کرد و افزود: در این خط ۲ ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش به لحاظ آماده سازی و نصب تجهیزات، مراحل پایانی خود را طی می‌کنند اما ایستگاه مرزداران کمی زودتر و تا پیش از پایان اردیبهشت ماه شرایط بهره برداری پیدا خواهد کرد که ایستگاه شهرک آزمایش هم در نوبت افتتاحیه‌های خرداد ماه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با بهره برداری از ایستگاههای مرزداران و شهرک آزمایش، بخش میانی خط ۶ به طول ۷۳۰۰ متر کامل شده و تمام ایستگاههای آن در اختیار مردم صبور پایتخت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۳۷ ایستگاه در خطوط هفت گانه شبکه مترو پایتخت فعال هستند که ۲۶ ایستگاه از آن‌ها در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره برداری رسیده است.

پیش بینی متولیان امر، افتتاح حداقل ۶ ایستگاه دیگر ظرف ۴ماه آینده در خطوط ۳.۶ و ۷ است که درصورت تحقق این وعده، شمار ایستگاه‌های تکمیل شده در ۴ سال اخیر به ۳۲ ایستگاه (میانگین ۸ ایستگاه در هر سال) می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار