خسارت های فراوان :
تابناک-بارندگی و تگرگ روز گذشته در منطقه کوهشاه احمدی موجب خسارات فراوان به روستاییان شده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 01 May 2021

به گزارش تابناک از حاجی آباد؛ روز گذشته استان هرمزگان شاهد بارندگی در مناطق مختلف بود که همین امر و کاهش دما در مناطق کوهستانی استان به ویژه کوهشاه احمدی با بارش تگرگ خسارت های فراوانی را به اهالی وارد کرد.

 

آشناگرد یکی از اهالی کوهشاه در این باره گفت: خوشبختانه بارندگی روز گذشته خشکسالی را از بین برد و بسیاری از سدهای منطقه آب گیری شد.

 

وی افزود: تگرگ خسارت خیلی سنگینی وارد کرد که از دام بنده حدود 80 تا 90 راس دام بر اثر تگرگ از بین رفته و تلف شدند.

 

آشناگرد ابراز داشت: ارتفاعات تگرگ در منطقه به 60 سانت هم می رسد و با وجود گذشت یک روز از آن هنوز هم در منطقه قابل مشاهده است.

 

 

میرزاده یکی از اهالی روستای چالغان نیز در گفت و گو با تابناک اظهارداشت: بیش از 400 راس دام در روستای چالغان بر اثر بارش تگرگ ار بین رفته اند.

 

وی عنوان کرد: 2 خانوار در این روستا کل دام و گوسفندان خود را از دست داده اند.

 

میرزاده تاکید کرد: بارندگی و تگرگ به لوله کشی آب شرب مردم روستا نیز خسارت وارد کرده است و هم اکنون مردم با مشکل آب شرب نیز روبرو هستند.

 

 

در ادامه روند پیگیری تلفات دام در کوهشاه؛عباس زارعی معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهارداشت: از ساعات اولیه ی تگرگ در استان همکاران ما برای برآورد دقیق خسارات به منطقه اعزام شده اند.

 

وی تاکید کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت وارد شده به دامداران منطقه کوهشاه احمدی در دست نیز و به محض مشخص شدن میزان خسارت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/علی ستاری 

برچسب ها: تگرگ ، راس دام ، منازل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار