عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام خبر پیشتازی استان فارس در امر واکسیناسیون از رتبه نخست شهر شیراز در میان شهرهای کشور برای تزریق واکسن سخن گفت. به گفته رحیمی واکسیناسیون در همه نقاط استان فارس با اولویت اول کادر درمان و بیماران خاص شروع شد و در حال حاضر تزریق واکسن به افراد مسن بالای 80 سال در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 01 May 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: هفته گذشته بود که فیلمی از یکی از مراکز تزریق واکسن در شیراز منتشر شد که ازدحام بیش از اندازه‌ای از جمعیت را نشان می‌داد. این موضوع و عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی سبب واکنش کاربران فضای مجازی و مردم شد.

در همین راستا عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به تسنیم موضوع را تایید و اعلام کرد که دلیل این موضوع ورود جمعیتی بیش از ظرفیت سالن و اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که ماجرا نیز ظرف یک ساعت کنترل شد.

به گفته همتی از آنجا که روز آخر واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت استان بوده، جمعیت زیادی از پرسنل مراکز درمانی خصوصی برای دریافت واکسن مراجعه کرده بودند که همین امر سبب شلوغی و ازدحام شده بود.

پس از آن عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا از تذکر به دانشگاه علوم پزشکی در این باره خبر داد و اعلام کرد که علوم پزشکی باید نظارت بیشتری بر این امر داشته و اجازه ازدحام جمعیت را نمی‌داد.

پس از آن حرف و حدیث‌های زیادی درباره فرایند تزریق واکسن در استان فارس و شهر شیراز به صورت ویژه مطرح شد که عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز به آنها پاسخ گفته است.

وی ضمن اعلام خبر پیشتازی استان فارس در امر واکسیناسیون از رتبه نخست شهر شیراز در میان شهرهای کشور برای تزریق واکسن سخن گفت. به گفته رحیمی واکسیناسیون در همه نقاط استان فارس با اولویت اول کادر درمان و بیماران خاص شروع شد و در حال حاضر تزریق واکسن به افراد مسن بالای 80 سال در حال انجام است.

براساس گفته‌های رحیمی 85 هزار نفر در استان فارس دوز اول واکسینه شده‌اند که از این تعداد 12 هزار نفر دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند و در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن به پرسنل بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان وجود دارد.

 

وی در واکنش به شبهاتی درباره تعداد سالن‌های تزریق واکسن در شیراز از اختصاص 4 سالن که در هر سالن 6 کانتر وجود دارد، برای امر واکسیناسیون سخن گفت همچنین از افزایش تعداد سالن‌های مخصوص تزریق واکسن در شیراز به 10 سالن خبر داد.

استاندار فارس تاکید کرده که تزریق واکسن در استان فارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

برچسب ها: فارس ، واکسن ، واکسن کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار