معاون و جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس از اعمال محدودیت‌های جدید از امروز شنبه ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 01 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرضا قاسم‌پور ضمن بیان اینکه محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و وضعیت قرمز که از قبل در فارس اجرایی شده بود، این هفته نیز تداوم خواهد داشت، از تغییر در برخی محدودیت‌ها خبر داد و گفت: در میان ۴ گروه شغلی، گروه یک مشاغل ضروری هستند که ۷۰ درصد از کسب‌وکارها در این گروه جای دارند و در هر وضعیتی مجاز به فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه گروه شغلی ۲ هم ۱۵ تا ۲۰ درصد از مشاغل هستند، از فعالیت کم و محدود گروه ۳ و ۴ سخن گفت و افزود: گروه ۴ در هر شرایطی جزو وضعیت عادی امکان فعالیت ندارند. اما با توجه به تغییر وضعیت استان فارس و کاهش شهرهای قرمز گروه شغلی ۲ نیز با رعایت نکاتی و به صورت شیفت‌بندی امکان فعالیت پیدا می‌کنند.

قاسمپور دلیل صدور این مجوز را در ستاد استانی مقابله با کرونا وضعیت کنونی اصناف، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از تعطیلی آنها، تعطیلی ۳ هفته‌ای و خسارت جدی به اصناف ذکر کرد و گفت: البته مجوز فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مسئولیت و نظارت سازمان صمت و اتاق اصناف است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید تعادلی بین اقتصاد، معیشت و سلامت با اولویت سلامت و حفظ جان مردم ایجاد کرد، گفت: با این حال کسب‌وکارهایی که منجر به تجمع شود مانند مراکز شماره‌گذاری وآموزشگاه‌های رانندگی همچنان تعطیل است و مراکز تهیه و طبخ غذا هم تنها به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.

قاسم‌پور تجمعات را عامل اصلی شیوع بیماری کرونا دانست و به همین دلیل از تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا به فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای پرهیز از برپایی هر گونه تجمعی در قالب ختم و عروسی پس از ماه رمضان خبر داد.

او تاکید کرد: باید به جد بخش بهداشت و درمان، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ورود کنند تا تجمعی برگزار نشود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری شب‌های قدر و احیای مردم در این شب‌ها نیز گفت: مراسم شب‌های احیا حداکثر ۲ ساعت با جمعیت محدود و در فضای باز امکان برگزاری دارد.

قاسم‌پور همچنین از مردم خواست تا عادی‌انگاری و ساده‌انگاری نکنند و هر چند از شهرهای قرمز کاسته شده اما ظرفیت بیمارستان‌ها همچنان تکمیل و ضریب اشغال تخت‌ها بالای ۷۰ درصد است.

او بر این نکته نیز تاکید کرد که تعداد بستری‌ها و ابتلاها نسبت به روزهای نخست اعمال محدودیت کاهش یافته اما با توجه به شیوع ویروس هندی باید همچنان مراقب بود و شرایط را عادی تلقی نکرد.

معاون استاندار فارس همچنین فرایند واکسیناسیون در استان فارس را خوب ارزیابی کرد و از ارائه گزارش‌های تکمیلی در این زمینه در روزهای آینده خبر داد.

برچسب ها: محدودیت ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار