مدير کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:
تابناک- مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: ارائه آموزش هاي مهارتي به 3265 نفر از آسيب ديده و افراد در معرض آسيب هاي اجتماعي با همکاري معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري و بهزيستي استان بوشهر در سال 1399 صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 01 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالمجيد دوراهکي در نشست برنامه ريزي آموزش هاي مهارتي در حوزه آسيب هاي اجتماعي در سطح استان بوشهر ،اظهار داشت: توانمند سازي آسيب ديدگان و افراد در معرض آسيب هاي اجتماعي در قالب آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي از مداخلاتي است که باعث تغيير رفتار، ارتقاء وضعيت معيشت و در نهايت ارتقاء سطح زندگي آنها مي شود.

وي با بيان اينکه اين آموزش ها در 360 دوره آموزشي و با تنوع 180 حرفه آموزشي در حوزه آسيب هاي اجتماعي ،پناهندگان خارجي،زنان سرپرست خانوار،زنان خانه دار،ساکنين سکونتگاه هاي غير رسمي،زندانيان و افراد داراي معلوليت برگزار شده است ،افزود: از اين تعداد هزار و 123 نفر در بخش كارگاههاي زندان، 618 نفر در در كمپ ها و مراكز درمان اجباري و معتادين بهبود يافته و زنان بد سرپرست بي سرپرست،842 نفر در بخش زنان سرپرست خانوار ،122 نفر در بخش زنان خانه دار آموزشهاي مهارتي را فرا گرفتند.

دراهکي با اشاره به ارائه آموزشهاي مهارتي به زندانيان استان، هدف از ارائه اين آموزشها را ايجاد انگيزه، اميد به زندگي و كمك به اشتغال آنها پس از آزادي عنوان كرد.

مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر توانمندسازی افراد نیازمند را یکی از ضرورت های کاری فنی و حرفه ای عنوان و تصریح کرد: امیدواریم در راهی که قدم برمی داریم، در راستای تحولات اجتماعی و اقتصادی، اثربخشی موثر داشته باشیم.

دراهکي با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر امسال طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی اجرا می‌شود، اضافه کرد: در حوزه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی 272 نفر، در حوزه پناهندگان و اتباع خارجی 75 نفر و در بخش ساکنین مناطق محروم و مرزی نیز 54 نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند.

وي مهارت‌آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه دانست و تصریح کرد: بر همین اساس این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

دراهکی از توانمندسازی 143 نفر از معلولین تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و گفت: آموزش مهارت به اقشار در معرض آسیب می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش داده و بخش مهمی از مشکل بیکاری در جامعه را مرتفع کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار