کد خبر: ۹۶۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 01 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،رسیدگی به امورات محرومين، فقرا، ایتام، نیازمندان ومستمندان را به کرات خوانده ایم و شنیده ام، اما متاسفانه کمتر مورد توجه مسئولان و حتی ما مردم قرار گرفته است و الگوگیری مناسبی نکرده ایم.

 

در چند روز گذشته خانواده های زیادی در محلات حاشیه ای بندرعباس و حتی سایر مناطق را دیدیم و یا بررسی کردیم که حتی سحری و افطاری هم نداشتند بخورند و خانواده هایی را دیدیم که چندین روز فقط نان و گوجه خورده اند. خانواده های زیادی هستند که بدهی شان به مغازه محله زیاد شده است و مغازه دار هم دیگر نمی تواند به آنها جنس قرضی دهد و آنها هم نمی توانند بدهی شان را به مغازه بدهند. حتی برخی خانواده های ایتام و معلولین که بیشترشان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، نیز با مشکلات فراوانی مواجهند.

 

با شیوع کرونا در 15 ماه اخیر که باعت رکود و بیکاری و.... نیز شد که مشکلات خانواده ها و بخصوص اقشار متوسط و ضعیف جامعه افزایش یافته و حتی بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های درمان و خورد و خوراک را ندارند.

 

این شرایط سخت درحالی وجود دارد که نیازمندان و محرومين مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته اند ودر استانی مانند هرمزگان که قطب اقتصاد کشور است و در صدر استان های درآمدزای کشور قرار دارد، اما از آن طرف در صدر استان های فقیر و بخصوص فقر خوراکی قرار دارد که مسئولان استان وکشور تاکنون پاسخگوی این تناقض نبوده اند. حتی دولت چهارهزار میلیاردتومان از محل 50درصد مازاد درآمد استان را به هرمزگان برنگردانده است وبه همین دلیل محروميت و فقر استان روزبه روز در حال افزایش است و حتی خانواده های زیادی بخصوص در شرق استان و حتی در مرکز استان در محلات حاشیه ای و روستاها در فقر مطلق قرار دارند وبسیاری از خانواده ها حتی غذای کافی ندارند که بخورند. صحنه ای که چند شب پیش مرا بسیار متاثر کرد این بودکه از خانواده ای در محله ای فقیرنشین در قطب اقتصاد ایران بازدید کردیم که چندین خانواده در یک خانه قدیمی و فرسوده زندگی می کردند و بدلیل بیماری از یک طرف و فقر شدید مالی، روزها غذایشان فقط نان و گوجه بود. مادر پیر خانواده برای اثبات گفته هایش، بشقاب گوجه ای را آورد ونشانم داد که نصف آن را به عنوان افطار خورده بودند و عروس جوان خانواده خجالت کشید و نتوانست خودش را کنترل کند و بسیار گریه کرد که بسیار ناراحت شدم. می گفتند به مغازه محله هم بدهی دارند و آن روز که رفته بودند موادغذایی وجنس هم بگیرند، نه تنها به آنها نداده بودند، حتی آنها را با گفتن کلماتی از مغازه بیرون کرده بودند و گفته بودند شما بدهی تان بالاست و باید اول بدهی تان را تسویه کنید و بعد تقاضای نسیه کنید و دل شکسته وناامید برگشته بودند. البته این موضوع، تازگی ندارد و روزبه روز مشاهده چنین افراد و خانواده هایی در حال افزایش است ونیاز است مسئولان، صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی و خیرین و مردم در راستای انجام تکالیف دینی وانسانی شان، چنین خانواده هایی را فراموش نکنند و این ایام هم که ایام سوگواری ضرب خوردن و شهادت مولا امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است، با تاسی به کردار و گفتار آن حضرت، محرومین و ایتام فراموش نشوند.

انتهای پیام /علی زارعی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار