نگاهی به حال ناخوش بیماران دیابتی و یا حتی همراهانشان حال هر کسی را ناخوش می کند که این گونه آشفته به دنبال این داروی زندگی بخش به این طرف و آن طرف شهر می روند اما خبری نیست یا اگر هم هست آنقدر باید پیگیر باشند تا بتوانند در این اوضاع کرونایی که سلامتی مهم است، این داروی حیات بخش را پیدا کنند. 
کد خبر: ۹۶۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 01 May 2021

زندگی در یک قدمی مرگ برای مبتلایان به دیابت/ چشمان مضطرب بیماران به قفسه‌های داروخانه ها!!!

به گزارش «تابناک البرز» انسولین قلمی در بازار موضوعی است که از مدت ها پیش به مطالبه جدی دیابتی ها تبدیل شده اما از آن جا که این کالا وارداتی است به سختی تامین و توزیع می شود.

بنا به درخواست شهروندان باری دیگر پیگیر این مشکل شدیم.

بقایی، مدیر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز در این باره گفت: در هفته گذشته اتفاق مثبتی افتاد و نود و دو هزار و نه صد انسولین قلمی در داروخانه های البرز توزیع شد و بنابراین داروخانه ها نباید مشکلی از این نظر داشته باشند.

او افزود: بیست هزار بیمار دیابتی در البرز از انسولین قلمی استفاده می کنند و بنابراین به هر بیمار حدود پنج انسولین قلمی می رسد.

بقایی گفت: کمبود انسولین قلمی را کتمان نمی کنیم زیرا کشور دارای مشکلات ارزی و حمل و نقل است.

او افزود: ماه آینده نیز مشکلی از نظر تامین انسولین قلمی نخواهیم داشت.

مدیر امور داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برخی نمونه های داخلی داروهای اعصاب و روان به وفور در کشور وجود دارد اما بعضی از بیماران به دنبال داروهای خارجی هستند؛ با توجه به سیاست حمایت از تولید داخلی نمونه خارجی برخی داروها کمتر وارد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار