تابناک-احداث ۱۰ هزار واحد مسکن ملی هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم بندرعباس مرکزی بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 01 May 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،هر واحد مسکن این طرح ملی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مساحت خواهد داشت و در مدت ۴۸ ماه احدامی‌شوند و در ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده‌اند.

این بزرگترین طرح احداث و عرضه مسکن کشور به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری افزون‌بر ۷ هزار میلیارد تومان در روبه‌روی مجتمع بانکداران بندرعباس اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح تولید مسکن گفت: همه نیازهای زندگی در این طرح دیده شده تا مردم زندگی شاد و مفرحی در آن داشته باشند.

محمد اسلامی اضافه کرد: این یکی از الگوهای برنامه ریزی شده برای تولید و عرضه مسکن در کشور است که آن را از بندرعباس آغاز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامه‌های دولت و فرمایش‌های مقام معظم رهبری که تولید مسکن را یکی از محورهای اساسی برای رونق و تحرک بخشیدن به اقتصاد کشور قلمداد فرمودند در سه محور دنبال می کنیم و امروز افزون‌بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور درحال احداث است و ایران تبدیل به کارگاه خانه سازی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی دارای ساز و کار مخصوص به خود است و در طرح اقدام ملی مسکن که ثبت نام گسترده از مردم انجام گرفت، متقاضیان واجد شرایط شناسایی و به میزان واجدان شرایط زمین تامین شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تخصیص زمین و فرایند اخذ مجوزها و افتتاح حساب در بانک‌ها، تخصیص تسهیلات بانکی هم یکی از راه‌های دیگر تولید مسکن در کشور است که در بندرعباس حدود ۳۰ هزار نفر در اقدام ملی ثبت نام کردند.

اسلامی ادامه داد:تعداد این افراد با انجام پالاش به حدود هشت هزار نفر رسید که برای آنان برنامه ریزی شد و تا کنون چهار هزار نفر از این افراد پول واریز کرده‌اند که افراد به محض واریز کردن پول به طرح‌ها متصل می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد در بندرعباس، یادآور شد: روش احداث این واحدها نوع دیگر از روش تولید مسکن است که با سرمایه گذاری انجام می‌شود و این نوع مهمترین، کارآمدترین و اثر بخش ترین روش برای تولید مسکن محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این نوع دارای اثرهای اقتصادی و اجتماعی بوده که می‌تواند مردم و ظرفیت‌های مالی و تقاضاهای آنان را با طرح‌های فعال تولید و عرضه مسکن را همراستا کند و با استمرار تولید اشتغال پایدار خواهد شد.

اسلامی تاکید کرد: همچنین با این روش می توان در التهاباتی که در بازار رخ می‌دهد و در زمینه نقدینگی موجود در کشور به سهم خود نقش ایفا کرد.

وی در پایان با تقدیر از بانک مسکن عنوان‌کرد: بانک مسکن تاکنون در طرح‌های مختلف از جمله مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن، بافت فرسوده و دیگر طرح‌ها حضور فعالی داشته‌است و با کمک این بانک پروژه‌ها انجام شده‌است.

مدیرعامل بانک مسکن نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تولید مسکن کشوردر شهر بندرعباس گفت: نقش بانک ها در تحقق شعار سال به سزا و کلیدی است.

 دکترمحمود شایان در آیین آغاز اجرای بزرگترین طرح تولید مسکن افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کرده اند، بانک ها می توانند در همه این بخش ها موثر واقع شوند .

دکتر شایان اظهارداشت: برای تحقق این شعار و در بخش مانع زدایی ها در

 بانک مسکن کمیته ای تشکیل شده است که این موضوع را بررسی و موانع را از سر راه توليد بردارد.  

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور، برای این پروژه که ۱۰هزار واحد بوده و در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار ساخته می شود، بانک مسکن برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند که در مجموع برای این پروژه ۱۰هزار واحدی، سه هزار میلیارد تومان اختصاص می یابد .

مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد: طی سالهاي گذشته ۲میلیون و ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر با حمایت مالی بانک مسکن ساخته شده‌است و در تلاش هستیم که موارد باقیمانده را نیز به زودی به اتمام برسانیم .

وی ادامه داد: مواردی که در بحث مسکن مهر به اتمام نرسیده است به دلایل حقوقی و مشکلاتی بوده که در خارج از مجموعه بانک وجود داشته است و بانک مسکن آمادگی دارد که در جهت اتمام آنها مشارکت نماید.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت : تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن توسط بانک مسکن ۹۰۰هزار میلیارد تومان ازمنابع بانك و١٣٨٠٠هزارميليارد ريال از منابع متقاضيان به این طرح اختصاص یافته است .

وی به مشارکت در ساخت واحد در بافت فرسوده نیز اشاره و اظهارکرد: بانک مسکن تاکنون برای ۲۰هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تسهیلات پرداخت کرده‌است .

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص 360 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانک ها برای ساخت مسکن عنوان کرد: این مبلغ برای ساخت یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی است که سالیانه باید این تعداد مسکن در کشور ساخته شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد واحد، ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و ۴۰۰ هزار واحد در روستاها ساخته می شود . 

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد گفت: ساخت مسکن با بیش از ۱۳۰ صنعت در ارتباط مستقیم می باشد که چنانچه صنعت مسکن رونق پیدا کند شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود .

وی در پایان اظهارداشت بانک مسکن آمادگی دارد نقش توسعه ای خود در تولید انبوه مسکن در کشور را به نحو شايسته اي ایفا نماید .

استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: این استان در حوزه وزارت راه و شهرسازی موفقیت های بزرگی کسب کرده است که با آمار و ارقام می‌توان آن را به اثبات رساند، همچنین درخشان ترین فصل هرمزگان در بخش های مختلف مانند تولید برق، گازرسانی و سایر حوزه ها هم در همین چهار سال اخیر بوده است و هم اکنون این استان شاهد سرمایه گذاری های بزرگی است و درآینده هم طرح های بزرگی در این استان اجرا خواهد شد.

فریدون همتی ادامه داد: حدود ۳۳ هزار واحد از ۳۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و در این سال ها نیز به طور میانگین ۲ هزار واحد بهره برداری شده است و امید می رود تا پایان سال نیز واحدهای باقی مانده افتتاح شوند.

وی گفت: یک طرح در دست اجرا در این استان احداث ۱۰ هزار واحد مسکن است و همزمان با آن عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در هرمزگان هم آغاز شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰هزار واحدی می توان شهر جدیدی حد فاصل دانشگاه هرمزگان تا فرودگاه بین المللی بندرعباس در شرق این شهر احداث کرد و بلوار کم نظیری هم در همان منطقه درحال احداث بوده که تا ۲ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

قابل ذکراست؛ در سفر مدیرعامل بانک مسکن به هرمزگان، علمداري عضو هيات مديره بانك مسکن نيز به مراه مديرعامل این بانک حضور داشت.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار