رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ابراز امیدواری کرد طرح «کوچه های آسمانی» پس از اجرا در قم در سراسر کشور اجرایی و نهادینه شود.
کد خبر: ۹۶۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 01 May 2021

به گزارش تابناک قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در آیین رونمایی از طرح جدید تابلوهای مزّین به تصاویر شهدای قم با بیان این که جرقه این طرح از حدود دو سال پیش و برای ماندگاری بیشتر نام و یاد شهدا در شهر زده شد خاطر نشان کرد: به همین منظور کمیته‌ ای برای اجرای بهتر این طرح با حضور نمایندگانی از مدیریت شهری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان و همچنین جمعی از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت تشکیل شد و برنامه ریزی هایی برای تحقق آن صورت گرفت.

وی در این مراسم که در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد افزود: بر این اساس طراحی جدید این تابلوها در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا علاوه بر تصویر شهدا، اطلاعاتی از جمله محل شهادت، تاریخ شهادت و سن شهید به این تابلوها اضافه شود و البته فرآیندهای آماده‌ سازی و صحت سنجی اطلاعات نیز بر پایه مدارک و اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اطلاعات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم همچنین اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم این تابلوها، مجهّز بودن آن ها به کد QR است، به بیان دیگر همه افراد می توانند بر اساس این کد و با تلفن همراه خود، به دیگر اطلاعات مربوط به شهدایی که نام آن ها زینتگر کوچه های شهر است، از جمله زندگینامه، وصیت نامه، خاطرات و برخی دیگر از تصاویر آنان دسترسی داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری به این که این طرح با مطالبه مردمی در سراسر کشور اجرایی و نهادینه شود گفت: در این طرح علاوه بر رونمایی تابلو جدید هر کوچه، تدوین سند هویتی این معابر نیز در دستور کار بوده که این اسناد بر اساس تشریح اقدامات و جزئیات نامگذاری ها به خانواده‌ های معظم شهدا اهدا خواهد شد.

سبحانی ثابت اضافه کرد: در فاز نخست این طرح در قم، ۲ هزار کوچه مزیّن به نام شهدا به تابلوهای جدید طراحی شده آراسته می شوند و امید است مراحل بعدی این طرح نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ادامه یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار