مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: پنج هزار و ۸۱۸ حلقه لاستیک بین ناوگان جاده ای با ارز دولتی طی سال گذشته تاکنون وارد استان و تحویل رانندگان شده است.
کد خبر: ۹۶۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 01 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛نورالله دلخواه با بیان اینکه توزیع لاستیک در این استان با نرخ مصوب دولتی با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق نمایندگی‌های لاستیک صورت گرفته است، افزود: از آغاز اجرای این طرح(سال ۹۷ تاکنون) بیش از ۳۵ هزار حلقه لاستیک توسط مالکان ناوگان در استان جذب و خریداری شده است.

وی یادآور شد: لاستیک‌های توزیع شده دولتی در استان در اندازه های مختلف ۱۲ - ۲۴ ، ۳۸۵ و ۳۱۵ خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که بر اساس ضوابط قانونی مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور و استان توزیع شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، تاکنون بیش از ۹۸ درصد سهمیه لاستیک در استان جذب و در اختیار رانندگان قرار داده شده است.

دلخواه از ثبت‌نام سه هزار و ۹۵۶ راننده فعال بخش حمل و نقل عمومی در استان برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۵۶۹ نفر وام ۶۰ میلیون ریالی را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شرایط به‌وجود آمده پس از شیوع کرونا طی سال گذشته موجب توقف فعالیت چند ماهه در مرز مهران و تعطیلی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بار و مسافر در استان شد که زیان قابل توجهی را به این بخش وارد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به حمایت‌های سازمان به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به دلیل شیوع کرونا، بیان کرد: این سازمان در جهت حمایت از شرکت‌ها و موسسات بار و مسافر در بخش داخلی و بین المللی، رانندگان و مالکان وسایل نقلیه تحت پوشش آنان، تسهیلات بانکی را در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: تسهیلات کرونایی نیز در همین راستا تمهید شد و به افرادی که در سامانه مربوطه ثبت نام کردند با همراهی بانک عامل، سه هزار و ۵۶۹ راننده تسهیلات کرونا را دریافت کردند.

به گفته دلخواه، در مجموع تا کنون ۹۱ درصد سهمیه تسهیلات کرونایی رانندگان در استان ایلام جذب شده است.

دلخواه اضافه کرد: وام ۶۰ میلیون ریالی برای رانندگان بین شهری و وام ۱۲۰ میلیون ریالی برای شاغلان در شرکت های حمل و نقل با سود ۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار