اسماعیل می‌گفت: دولت به خاطر کرونا برای چهارمین هفته متوالی بازار را تعطیل کرده است که به همین دلیل من در این مدت در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برم و درامدی نداشته ام.
کد خبر: ۹۶۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 01 May 2021

اسماعیل می‌گفت: دولت به خاطر کرونا برای چهارمین هفته متوالی بازار را تعطیل کرده است که به همین دلیل من در این مدت در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برم و درامدی نداشته ام.

به گزارش تابناک همدان، نبود بیمه و قرارداد، نداشتن درآمد ثابت و... از جمله مواردی هستند که باعث می‌شود شاغلان روزمزد از کار خود ناراضی باشند. در خیابان‌های شلوغ شهر، پیک‌های موتوری دیدم که به دنبال روزی حلال در حال رفت و آمد هستند که به صورت تصادفی با تعدادی از این عزیزان هم صحبت شدم.

 یکی از آن‌ها گفت: قبل از شیوع کرونا ویروس شرایط بهتری داشتم و به طور میانگین ماهی چهار میلیون تومان کار می‌کردم، اما با شیوع این ویروس منحوس و تعطیلی‌های پی در پی، زندگی ام همچون سابق نیست و با سختی روزگار را سپری می‌کنم.

انگار منتظر بود کسی به سراغش بیاید و با او درد دل کند. یکی از آن‌ها می‌گفت اگر مشکلاتم را به شما بگویم یعنی کاری برای من انجام می‌دهی؟ دیگری می‌گفت: اصلا تا حالا دولت به ما کمکی نکرده و امیدی هم نداریم که کمک کند. انتظارات زیادی از مسئولان داریم. تا حالا ندیدم کسی سراغی از ما بگیرد. دیگری هم می‌گفت هنوز کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را نگرفته است.



زندگی‌مان به سختی می‌گذرد

 فرد دیگر که دارای سه فرزند است نیز در پیک موتوری فعالیت می‌کند و می‌گفت برای دخترم خواستگار آمده، اما به خاطر شرایط اقتصادی جواب رد داده است تا به من فشاری نیاد. زندگی مان به سختی می‌گذرد و روز‌هایی شده که در طول شبانه روز درآمدی نداشتم و با خون و دل پول به دست می‌آورم و کسی نیست به داد من برسد حتی پسرم در سن ازدواج است، اما واقعا شرایط محیا نیست.

کاری از دست کسی بر نمی‌آید

اسماعیل، دانشجوی ترم دو مقطع ارشد بود، اما چون کار مرتبط با رشته خود را پیدا نکرد از ادامه تحصیل انصراف داد. می‌گفت خیلی به دنبال شغل بودم یا پارتی می‌خواستند یا سابقه کار که هیچ کدام را نداشتم. 
او در ادامه گفت که از فروردین نتوانسته سر کار برود و مجبور است زندگی را فقط با قناعت سپری کند.

اسماعیل در لباس فروشی مشغول به کار شده است، اما می‌گفت: دولت به خاطر کرونا برای چهارمین هفته متوالی بازار را تعطیل کرده است که به همین دلیل من در این مدت در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برم و درامدی نداشته ام.



با دست خالی به خانه بازگشته ام

حاج قاسم ۶۰ ساله نیز روزگار را به سختی سپری می‌کند. او می‌گفت شش فرزند دارم که با شیوع کرونا بیکار شده ام و با اینکه در این سن صبح تا شب در خیابان‌ها با چرخ مشغول به کار هستم، اما کاری پیش نمی‌رود و روز‌هایی بوده است که هیچ درآمدی نداشتم و دست خالی به خانه بازگشته ام. حاج قاسم می‌گفت تا حالا دولت خصوصا در این ایام کرونا از من حمایتی نکرده است.

بر اساس این گزارش حال که کرونا برای چهارمین هفته متوالی بازار بزرگ تهران را تعطیل کرد انتظار می‌رود که مسئولان برای شاغلان روزمزد تدبیری بیندیشند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود. ما سعی کردیم در این گزارش صدای کوچکی از جمعیت شاغلان روزمزد را به گوش حضرات برسانیم بلکه تلنگری باشد تا تدبیری اندیشیده شود.
 
منبع: تابش کوثر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار