تقابل پرسپولیس با شگفتی‌ساز ACL در تاجیکستان؛
صعود همزمان دو تیم از گروه اول لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس را رودرروی استقلال تاجیکستان قرار داد.
کد خبر: ۹۶۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱ 01 May 2021

به گزارش  تابناک سمنان  تنها یک حالت برای تقابل پرسپولیس تهران با استقلال دوشنبه وجود داشت که آن هم رقم خورد تا سرخپوشان پایتخت ایران و دوشنبه در مرحله حذفی باهم رودررو شوند. این در حالی است که شکست دو گله استقلال برابر آلمالیق ازبکستان، امیدهای صعود این تیم را به حداقل رسانده بود اما در نهایت نتیجه عجیب شباب الاهلی برابر الهلال، راه صعود شاگردان ویتالی لوچنکو را هموار کرد.

 

استقلال تاجیکستان یکی از تیم‌های نوپا در فوتبال آسیا محسوب می‌شود که چهاردهمین سال فعالیتش را آغاز کرده است. این تیم 9 قهرمانی لیگ تاجیکستان، 8 قهرمانی جام حذفی و 10 قهرمانی سوپرجام را در این سال‌ها کسب کرده و قدرت بلامنازع این کشور آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

 

 

 

آن‌ها همچنین در سال 2012 با پیروزی مقابل شباب العامری فلسطین در فینال، جام ریاست جمهوری فوتبال آسیا را هم تصاحب کردند. مهم‌ترین افتخار قاره‌ای استقلال تاجیکستان، 2 صعود به فینال ای اف سی کاپ در سال‌های 2015 و 2017 است که با بدشانسی نتوانستند قهرمان شوند؛ مثل پرسپولیس که دو نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

 

استقلال تاجیکستان با تلفیقی از ستاره‌های باتجربه فوتبال تاجیکستان و بازیکنان جوان و پدیده های این کشور، در حالی پای به لیگ قهرمانان گذاشت که ویتالی لوچنکو را از سال گذشته روی نیمکت خود دارد. کاپیتان این تیم علشهر جلیلوف محسوب می‌شود که در بازی با شباب الاهلی موفق به گلزنی شد و دروازه‌بان این تیم یعنی رستم یتیموف با نمایش‌های درخشان، پدیده 22 ساله استقلال است.

 

 

آن‌ها در مرحله گروهی برابر الهلال بهترین نمایش خود را ارائه کردند. در شبی که منوچهر صفروف و منوچهر جلیلوف چهار گل به دروازه الهلال زدند تا بزرگترین پیروزی این تیم رقم بخورد. استقلال فصل پیش در مرحله پلی آف به عربستان سفر کرد و باوجود نمایش قابل قبول، مغلوب این تیم شد اما حالا در این کشور، رویای صعود را عملی کرده است.

 

قرمزهای شهر دوشنبه چهار بازیکن خارجی در ترکیب خود دارند: رویوتا نوما (ژاپن)، آندری میسچنکو (اوکراین)، الکسی لارین (اوکراین) و حسین دوگان (هلند).

 

پرسپولیس فصل گذشته در مقابل السد بازی مرحله یک هشتم نهایی را برگزار کرد و این بار هم اکثر حالت ها حکم به قرعه سخت برای این تیم می‌دادند اما در نهایت، استقلال تاجیکستان از جدول پیچیده ای اف سی خارج شد تا پرسپولیس به مصاف تیم قرمزپوش شهر دوشنبه برود.

 

اگر بازی ها متمرکز نشوند، این بازی باید روز 22 یا 23 شهریور در شهر دوشنبه به انجام برسد. پرسپولیس تنها صدرنشین مرحله گروهی است که با یک سرگروه دیدار می‌کند و همچنین تنها صدرنشینی است که باید میهمان باشد. هرچند که تقابل با استقلال تاجیکستان به اعتقاد بسیاری، قرعه ساده برای قرمزها محسوب می‌شود.

 

بازی های استقلال در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه برگزار می‌شود که 20 هزار صندلی دارد.

 

 

پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا 7 بار به مرحله حذفی صعود کرده و سه بار توانسته از مرحله یک هشتم نهایی بگذرد. بنیادکار ازبکستان (2009)، الاتحاد عربستان (2012)، الهلال عربستان (2015)، لخویای قطر (2017)، الجزیره امارات (2018) و السد قطر (2020) حریفان پرسپولیس در این مرحله بوده‌اند و حالا نام استقلال تاجیکستان هم به این فهرست اضافه خواهد شد.

 

پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی 100 هزار دلار جایزه می‌گیرد و با پاداش 350 هزار دلاری به استقبال مرحله یک چهارم نهایی می‌رود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار