تابناک-عصر امروز با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهندس مدرس معاون عمرانی استانداری و پدر شهید مدافع حرم شهید عبدالحمید سالاری، عملیات اجرایی فاز نخست سد تغذیه مصنوعی دشت سیرمند حاجی آباد که به نام شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری نامگذاری شده است آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 30 April 2021

 

به گزارش تابناک هرمزگان،  همتی در حاشیه این مراسم، گفت: این طرح با هدف تامین نیاز آب شرب، اراضی کشاورزي در حال توسعه پایین دست به مساحت 100 هکتار به منظور توسعه کشاورزي وباغات و توسعه گردشگري و تفریحی دشت سیرمند اجرا می شود.

 

وی افزود: این سد ذخیره ای با استفاده از مصالح سنگی ملاتی با ارتفاع 12 متر از بستر رودخانه به طول 60 متر و ظرفیت آبگیري 1.3 میلیون مترمکعب احداث خواهد شد.

 

استاندار خاطرنشان کرد: به علت خشکسالی و کاهش بارندگی سال هاي اخیر و همچنین افزایش مصرف منابع آب زیرزمینـی، تـراز سطح آب زیرزمینی دشت طی یک دوره 25 ساله، دچار 10 متر افت شده است و از آنجایی که شـغل اغلـب مردم کشاورزي است و منبع تامین آب مورد نیاز آنها و تامین آب شرب منطقه منابع آب زیرزمینی اسـت، تقویت و حفظ سفره آب زیرزمینی از اهمیت بالایی برخـوردار بـوده و بـه همـین خـاطر، طـرح تغذیـه مصنوعی دشت سیرمند به مرحله اجرا رسیده است.

 

دشت سیرمند یکی از دشت هاي شمالی استان هرمزگان و در 70 کیلومتري جنوب شهرستان حاجی آبـاد قرار گرفته است.

 

روستاهاي واقع در این دشت شامل سیرمند، سـردر، مزرعـه، بنـاب، تـل مـرا و پرعابـدین هستندکه مجموعا یک هزار و 352نفر سکنه دارند. 

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار