فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۲۵۹ هکتار از اراضی ملی با تلاش ماموران یگان حفاظت سال گذشته از دست سودجویان رفع تصرف شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 30 April 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: مناطق شمالی استان سمنان به دلیل دارا بودن زمین‌های با ارزش بیشتر گرفتار تصرف‌های غیرقانونی است و این میزان رفع تصرف اراضی ملی در استان در قالب تشکیل ۱۴۶ پرونده در دستگاه قضا انجام شد.

او ادامه داد: مبارزه با تصرفات اراضی ملی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از چنگال سودجویان در اولویت کاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مردم خواست هر گونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و ورود غیر مجاز به مناطق تحت قرق و حفاظت را با شماره رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

او اضافه کرد: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌تواند در صورت رسیدن به قطعیت در زمینه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز بدون مراجه به مراکز قضایی رفع کند، اما اجرای این قانون نیازمند حمایت همکاری دستگاه قضا در استان سمنان است.

ابوطالبی بیان کرد: همراهی دادستان‌های سراسر استان سمنان برای اجرای این قانون نقش بازدارندگی خوبی از تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز دارد و انتظار می‌رود همکاران دستگاه قضا در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

او با اشاره به کاهش بارش‌ها و خطر آتش‌سوزی به عنوان تهدیدی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان، ابراز کرد: گرمای هوا، خشک بودن گیاهان و وزش باد‌های موسمی احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار