مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، دو هزار و دویست تن نهاده دامی تاسه روز آینده در اختیار دامداران قرار میگیرد.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 30 April 2021

 

به گزارش  تابناک سمنان  محمد سعیدی مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: دو هزار و دویست تن نهاده دامی به زودی در اختیار دامداران قرار میگیرد.

او با اشاره به تامین آب برای عشایر استان سمنان گفت: آب به میان بند ها، آبشخور‌ها هم رسیده است و هزارو ۵۰۰ لیتر آب از شرق تا غرب استان رسیده می‌شود.

زمان آغاز کوچ بهاره عشایر استان سمنان به مناطق ییلاقی اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه است، اما امسال به دلیل خشکسالی براساس تصمیم شورای عشایری استان سمنان، عشایر می‌توانند با تاخیر وارد مناطق ییلاقی شوند.

محمد سعیدی با اشاره به خشکسالی و تاخیر در رویش گیاهان در مناطق ییلاقی افزود: اگر دام زودهنگام وارد عرصه‌های ییلاقی شود بدون شک پوشش گیاهی که اکنون در مرحله جوانه‌زدن و سربرآوردن از خاک است آسیب می‌بیند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گفت: ورود پیش از موعد دام به عرصه‌های مرتعی ییلاقی استان منجر به برخورد قانونی با بهره‌برداران می‌شود.

سید ابوالفضل ولیئی افزود: زمان مجاز ورود دام به عرصه‌های مرتعی ییلاقی استان سمنان از خرداد ماه است و دامدارانی که پیش از موعد دام خود را وارد عرصه کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

۲۰ تا ۲۵ درصد عشایر در مناطق قشلاقی استان سمنان عشایر مهمان از استان‌های دیگر هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار