رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۸۸ نمونه آزمایشگاهی مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد که از این تعداد ۳۳ تن بستری شدند.
کد خبر: ۹۶۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 30 April 2021
 
۳۳ بیمار کرونایی شبانه‌روز گذشته در شاهرود بستری شدند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی در شاهرود بستری هستند، افزود: روند ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی شیب ملایم نزولی و تثبیت شده دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ تن از جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند، تصریح کرد: برنامه واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی مشابه با سایر نقاط استان و کشور در حوزه تحت پوشش این دانشگاه استمرار دارد.

چمن با اشاره به اینکه از دیروز علاوه بر گروه های خاص و جانبازان، واکسیناسیون گروه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال نیز آغاز شد، افزود: در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود چهار هزار سالمند بالای ۸۰ سال وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۵۰۰ تن در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: واکسن های مقابله با ویروس کرونا به تدریج در کشور توزیع می‌شود و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد و با توجه به این امر واکسیناسیون گروه های بعدی به نوبت استمرار خواهد داشت.

وی، از تغییر وضعیت کرونایی شهرستان میامی از قرمز به نارنجی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری آیین شب های قدر در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی فقط به مدت ۲ ساعت در فضای باز امکان پذیر است.

چمن تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله فیزیکی بیش از ۱.۵ متر و استفاده از ماسک در آیین شب های قدر ضروری است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۸۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۳۵۱ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ( ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۳هزار و ۵۳ تن از آنها بستری شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار