سیروان کوهی سردبیر تابناک هرمزگان در یادداشتی به بررسی عملکرد شورای پنجم شهر بندرعباس پرداخت.
کد خبر: ۹۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱ 30 April 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان سیروان کوهی سردبیر تابناک هرمزگان در یادداشتی اختصاصی به عملکرد شورای پنجم شهر بندرعباس پرداخت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار شد و کرسی های پارلمان شهری در بندرعباس صاحبان خود را در یک دوره چهارساله شناختند.

 

تعداد بالای کاندیداهای انتخابات شورای شهر و تبلیغات گسترده در معابر شهری بندرعباس به حدی در ایام انتخابات بالا بود که در آن زمان حتی به سوژه رسانه های ملی نیز تبدیل شد و کاندیدا ها حتی از متقاضیان ریاست جمهوری نیز آتش شان تند تر بود زیرا همه ی آن ها برای توسعه و آبادانی و نجات شهرشان و با حس تکلیف وارد عرصه انتخابات شده بودند نه برای رسیدن به مقاصد سیاسی از پیش تعیین شده!

 

سرانجام با اتمام هفته های داغ تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها انتخابات انجام شده و اسامی راه یافتگان به شورای پنجم شهر بندرعباس مشخص شد.

 

بالاترین رای در بین کاندیداهای پارلمان شهری را یک بانو به خود اختصاص داد که تقریبا می توان گفت تافته جدابافته ی تصمیمات شورای شهر بوده است و یکی از اصلی ترین منتقدان شهرداری بندرعباس و تیم آقای شهردار!

 

فاطمه جراره با کسب 24 هزار و 875 رای اولین راه یافته به شورای شهر بندرعباس بود البته رای آوردن او به هیچ عنوان دور از انتظار نبود زیرا نزدیک بودن وی و برادرش به کاندیدای پر سرو صدای انتخابات ریاست جمهوری پایگاه مردمی او را بیش از پیش افزایش داده بود.

 

 اسلام باوقار دومین میهمان 4 ساله پارلمان شهری بندرعباس بود و با 21 هزار و373 رأی توانست به شورا راه پیدا کند؛ پس از اول فیصل دانش با تجربه که یادگاری از اولین دوره های شورای اسلامی شهر بود با بیش از 21 هزار رای به شورا راه یافت؛ شاید یکی از دور از انتظار ترین رای آوری ها راهیابی کیانوش جهانبخش به شورا بود او که پیش از انتخابات به نوعی با حوزه علمیه سرشاخ شده بود با وجود عدم احراز صلاحیتش توانست صلاحیت خود را اخذ کرده و وارد شورای شهر بندرعباس شود مجید عسکری زاده، آبتین امیری، پرویز سالاری،احمد عامری، فرزانه آرامش،جواد بلارک و هومن رفیعی بندری دیگر افرادی بودند که توانستند با جلب اعتماد مردم راهی پارلمان شهری بندرعباس شوند.

 

اولین روز از شهریور ماه 96 همزمان با اولین جلسه رسمی شورای پنجم بود و در این جلسه اعضای پارلمان در کنار اینکه اسلام باوقار را بعنوان ریاست شورا در سال اول انتخاب کردند آنها در همان روز حکم تمدید 4 ساله دوره شهرداری عباس امینی زاده را هم با 7 رای صادر کردند.

 

انتخابات پنجمین دوره شورای شهر را به یاد دارم مردم با هزار امید و آرزو پای صنندوق های رای آمدند برای ثبت یک تغییر در مدیریت شهری تغییری که قرار بود با یک تغییر بزرگتر به نفع مردم تکمیل شود اما تکرار سیاسی به نفع بنفش ها موجب شد ناکام بماند تا جایی که 1400 و سالهای گذشته در بدترین شرایط معیشتی گذشت و در حال گذشتن است؛ مدیریت شهری هم در کشور حالی بهتر از مدیریت عالی کشور نداشت با این تفاوت که حضور آیت الله رئیسی بر مسند دستگاه قضایی کام بسیاری از اعضای شورا و شهرداران را تلخ کرد و یک رکورد عجیب و غریب در دستگیری ها ثبت کرد. که البته مدیریت شهری بندرعباس نیز در این بگیر و ببندها خیلی سرش بی کلاه نماند و دو تن از شهرداران مناطقش که یکی از آن ها هم در شورای چهارم و هم در شورای پنجم عضویت داشت را روانه زندان کرد.

 

یکی از مفتضحانه ترین بخش عملکردی شورای شهر بندرعباس؛ انتقادهایشان از عملکرد از شهرداری در حضور خبرنگاران، دفاع تمام قد از عملکرد شهردار در حضور شهردار و خدا می داند چه خبر است جلسه های پشت پرده بود؛ شورایی ها بیش از اینکه مدافع حقوق مردم باشند مدافع حقوق اشخاص خاصی در شهرداری بودند و حتی با احراز تخلفات شهرداری در مسائلی مانند استخدامات و ... نیز شاهد عملکردی از آن ها نبودیم؛ شورای پنجم شورایی بود که خود طرح BRT بندرعباس را به سخره می گرفت اما برای تعیین و تکلیف آن کاری نمی کرد؛ این شورا به حدی ضعیف عمل کرد که با وجود اینکه وظیفه نظارت بر شهرداری داشت به دلیل ضعف در انجام وظایف مجموعه تحت امرش از سازمان بازرسی تذکر دریافت کرد و با دستور قضایی یکی از کمیسیون های شهرداری منحل شد.

 

این شورا فقط در یک برهه و آن هم زمانی که فاطمه جراره بر مسند ریاست شورا تکیه زد توانست کمی در برابر آنچه که موجب بی تدبیری ها در شهر شده بود قد علم کند که آن ماجرا هم افتضاحی دیگر در تاریخ شورای شهر بندرعباس به یادگار گذاشت؛ توهین به شعور مردم با عدم شرکت در جلسه سوال از شهردار و یا از حد نصاب خارج کردن عامدانه جلسات شورا اتفاقی بود که باید آن را بچه گانه قلمداد کنیم نه سیاسی!

 

پنجمین دوره شورای شهر بندرعباس؛ را نمی توان سیاسی دانست بلکه شورایی سیاست زده و عوام فریب بهترین عنوان برای آن است چرا که در این شورا اعضا حتی به فکر نامه نوشتن به رئیس سازمان جهانی بهداشت و ریاست محترم جمهور افتادند اما به فکر نامه ای به شهرداری برای پیگیری مصوبات نیفتادند.

 

اعضای شورای پنجم بندرعباس که با یک گذر در بندرعباس و پرسش از مردم می توانیم به مردودیتشان پی ببریم نشان دادند که نه تنها بنده ی خدا بلکه بنده ی کدخدایی هستند که خود را پدرخوانده این شهر می داند و این را فعالیت آن ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاملا به نمایش گذاشت؛ آن ها قطعا توانسته اند به مقاصد سیاسی و اقتصادی خود در این چند سال برسند اما آنچه واضح است این است که عملکرد آن ها موجب شده است که اکثریتشان هم از نظر مردم و هم از نظر همان هایی که باید حواسشان همیشه جمع باشد رد صلاحیت شده اند و اینکه تاکنون از جمع یازده نفره فقط 2 نفر یعنی فاطمه جراره و شیخ احمد عامری تائید صلاحیت شده است خود دلیلی بر این مدعی است.

انتهای پیام /سردبیر /سیروان کوهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار