فرماندار اصفهان گفت: ۳۹۸ نفر معادل ۶۴ درصد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این شهرستان تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۹۶۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 29 April 2021

حسین سیستانی افزود: ۶۶۰ نفر برای ۱۳ کرسی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان ثبت نام کردند که پس از بررسی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان اصفهان، ۳۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان ۳۴ نفر از داوطلبان از حضور در انتخابات انصراف دادند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۹۹۳ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۱۴ شهر شهرستان اصفهان ثبت نام کردند، اظهار داشت: ۵۹۳ نفر از ثبت نام کنندگان از سوی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان اصفهان نیز ۵۱ نفر انصراف دادند، گفت: در بهارستان که دومین شهر پر جمعیت این شهرستان پس از کلانشهر اصفهان است از ۱۳۷ داوطلب ثبت نام کننده برای حضور در انتخابات و پس از بررسی صلاحیت در هیات های اجرایی و نظارت، ۶۸ نفر تایید شدند.

سیستانی با اشاره به اینکه از داوطلبان انتخابان شورای شهر بهارستان نیز هفت نفر انصراف خود را اعلام کردند، افزود: داوطلبان رد صلاحیت شده از نهم از دوازدهم اردیبهشت جاری می توانند با مراجعه به هیات نظارت استان مستقر در استانداری اعتراض خود را اعلام کنند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تعداد شعبه های اخذ رای در شهرستان اصفهان نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: این کار با هدف تسهیل شرکت مردم در انتخابات و پیشگیری از ازدحام رای دهندگان در شعبه های انتخاباتی با توجه به شیوع کرونا صورت می گیرد.

سیستانی با اشاره به تشکیل ۲۰ ستاد برای امور پشتیبانی انتخابات در شهرستان اصفهان، تاکید کرد: اقدامات لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی در کلانشهر اصفهان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های ارتباطی در شهر بهارستان فراهم است امکان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در این شهر بصورت الکترونیکی نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار