همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه، سیب زمینی کاران چالدرانی کشت خود را در اراضی کشاورزی آغاز می کنند و کشت این محصول تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سطح شهرستان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 29 April 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به آغاز کشت سیب زمینی در چالدران گفت: پیش بینی می شود ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول سیب زمینی اختصاص یابد.
 
جعفر وحدت  افزود: سال گذشته ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت این محصول رفته بود که امسال براساس برآوردهای انجام شده ۵۰ هکتار افزایش خواهد یافت. 
 
وی بیان کرد: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران این شهرستان اقدام به کشت آن کرده اند شامل "آگریا بامبا"، "ساتینا" و ۲ رقم جدید اصلاح شده "بیلوا" و "جلی" است.
 

وحدت با با بیان اینکه چالدران به عنوان یکی از قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور به شمار می رود اضافه کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار از اراضی زیر کشت به طور میانگین ۳۵ تن محصول برداشت شود.
 
 

او با بیان اینکه تمام مراحل کشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادامه داد: تمامی نهاده های مورد نیاز شامل کود و سم از جمله اوره و فسفاته و نیز تسهیلات اعتباری جهت تامین هزینه های کشت به آنان پرداخت می شود.
 
این شهرستان بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار