مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از توقف چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی و از ابتدای خرداد ماه در صندوق روستائیان و از ابتدای تیرماه در سایر صندوق‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ 29 April 2021
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از توقف چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی و از ابتدای خرداد ماه در صندوق روستائیان و از ابتدای تیرماه در سایر صندوق‌ها خبر داد. 
 
 
به گزارش تابناک همدان،  سعید فرجی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ابتدای امسال در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت دستورالعملی را صادر کرد که از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی دیگر دفترچه کاغذی نداشته باشیم عنوان کرد: البته بخشی از دفترچه‌ها برگه دارند و بیمه‌شدگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند هرچند تاکید ما این است تا حد امکان استفاده نشود و خدمات الکترونیکی باشد و برگه برای مواقع ضروری مثل قطعی برق و اینترنت نگه داشته شود، اما وقتی شرایط فراهم بود، اولویت به نسخه‌نویسی الکترونیک باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه متوقف می‌شود و باید الکترونیکی باشد اضافه کرد: اگر در مراکز درمانی به هر دلیلی امکان نوشتن دفترچه و در نهایت نسخه‌نویسی الکترونیک نباشد، با هماهنگی صورت گرفته پزشک می‌تواند روی برگه سرنسخه خود، دارو بنویسد و با ورود آن برگه به داروخانه طبق هماهنگی انجام شده، اطلاعات وارد سیستم شود و ما نیز هزینه را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه در صندوق روستائیان نیز از ابتدای خردادماه دفترچه چاپ نخواهد شد عنوان کرد: از ابتدای تیرماه دفترچه "سایر صندوق‌ها" چاپ نمی‌شود، اما تا موقعی که دفترچه‌ها برگه داشته باشند بیمه‌شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند هرچند تاکید داریم حدالامکان پزشکان و بیمه‌شدگان ثبت الکترونیک را پیش گیرند چرا که تسلط در کار هم پیدا خواهند کرد.

فرجی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی خوشبختانه استقرار نسخه نویسی در استان مطلوب است و تاکید ما بر استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در مراکز دانشگاهی است و برای فراهم کردن زمینه اجرای طرح نسخ الکترونیک در این مراکز تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: با تصمیم به توقف صدور دفترچه توسط سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه، با هماهنگی این مجموعه و معاونت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برای استقرار سیستم‌ها و نرم‌افزار‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز دولتی و دانشگاهی جلساتی را داشتیم.

دکتر سعید فرجی در پایان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار