رضاعلیجانی دانشجوی دکتری برنامه ریزی شهری و فعال اجتماعی-رسانه ای
کد خبر: ۹۶۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 29 April 2021

شورای اسلامی شهر به مثابه مجلس محلی وظیفه سیاست‌گذاری هوشمندانه و برنامه‌ریزی بلند مدت، تصویب بودجه، انتخاب ‌شهردار و...رابه عهده دارد.
شوراها زمینه ساز مشارکت شهروندان در اداره شهر و کشور هستند ،از این رو عدم موفقیت برخی از شوراها نیاز به واکاوی و بررسی داردواقعیت این است که عدم توفیق برخی ازشوراها موجب دلسردی شهروندان گردیده است. البته انتظارات از این نهاد را با توجه به نوپایی مشکلاتی که در این نهاد تصمیم گیر وجود دارد باید تنظیم کنیم با توجه به شرح وظایف کمیسیون‌های عمران، برنامه‌ریزی، فرهنگی، محیط زیست ،معماری و شهرسازی و.. تخصص گرایی در انتخاب اعضای شورای شهرمی تواند در موفقیت این نهاد سرنوشت ساز تاثیر بسزایی داشته باشد که ناکامی برخی کمیسیون ها نیزارتباط مستقیم با عدم آشنایی اعضا باقوانین ومقررات وحدوداختیارات دارد . شوراهای شهر باید با نگاه تخصصی، بر نحوه فعالیت و کارکرد نهادهای زیر مجموعه شهرداری نظارت داشته باشند وازدخالت در تصمیم گیری های مدیریتی شهردارمنتخب، انتصاب هاخودداری کنند.
اعتماد به سرمایه انسانی متخصص وبدنه کارشناسی و باتجربه شهرداری با محوریت شایسته‌سالاری باید سرلوحه کار شوراهای شهر باشد.بر این اساس می توان چنین نتیجه کرد که شوراها زمینه ساز تحقق مردم سالاری می باشند و در صورت کارکرد صحیح این نهاد می توان عدالت و توسعه پایدار را محقق نمود...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار