رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: تقویت روحیه شهروندان با تکیه بر ظرفیت‌های گردشگری، اقتصاد و نشاط شهری، از برنامه های این دوره از شورای این شهر بود و برای تحقق بسیاری از آنها تلاش شد.
کد خبر: ۹۶۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 29 April 2021

رونق گردشگری، اقتصاد و نشاط شهری اهداف شورای اسلامی پنجم سمنان بود

 

به گزارش تابناک سمنان سید مسعود سیادتی روز پنجشنبه در نشست خبری ویدویو کنفرانس به مناسبت روز شوراها ابراز داشت: در این دوره از شورای اسلامی شهر سمنان با توجه به معبر بودن شهر سمنان در مسیر زائران، به ظرفیت های گردشگری و تاکید بر انسان‌محورکردن طراحی شهری توجه شد و علاوه بر بازسازی خانه های تاریخی، در ورودی های شهر اجرای طرح هایی به سرانجام رسید که می توان به  احداث ۱۱۰ سکوی اقامتی  و ایجاد فضاهای کافی اطراف آن جهت اقامت و ایجاد امکانات برای مسافران مانند زیرساخت‌های بهداشتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: احداث ۲ بوستان در حاشیه کمربندی سمنان در این دوره از مدیریت شهری که یکی از آنها به نام  زائر در روبروی پایانه در ورودی غرب شهر سمنان و دیگری بوستان مسافر در بین شهرک گلستان و شهرک کوهستان قرار دارد، به همراه کمپ زائر، از  توقف مسافران در حاشیه بلوارهای داخل شهر جلوگیری می کند و توقفگاه های با کیفیت تری را برای زائران در شهر سمنان به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: برای ایجاد بوستان و  زیباسازی و ساماندهی ورودی شرقی شهر سمنان نیز تامین اعتبار شد اما آغاز عملیات آن به دلیل اینکه در محدوده اختیارات اداره کل راه و شهرسازی است تا به حال آغاز نشده است.

سیادتی  افزود: با توجه به توصیه های استاندار سمنان بابت همراهی برخی دستگاه های اجرایی برخی موارد مانند زمین شهرک ۵۲ هکتاری آسیا در غرب سمنان  و زمین ۵۰ هکتاری هوافضا در شرق شهر به نتیجه نرسید و اگر این زمین ها در  اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد، درآمدهای شهری افزایش می یابد و کیفیت شهر بیش از این خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: انسان محور بودن امروز مساله ای است که در طراحی تمام شهرهای دنیا بر اساس مطالعات و به خاطر کاهش آسیب زندگی های نوین مدنظرقرار می گیرد و در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان بر این مساله تاکید شد و نتیجه آن  را مردم می توانند در احیای باغ راه ها و طراحی آن برای پیاده روی، احیای  محوطه های استخرهای تاریخی سمنان و از همه مهم تر پیاده راه شدن خیابان امام(ره)  با بیش از ۳۰ نقطه تاریخی ارزشمند شاهد باشند.  

بودجه باید باعث پویایی شهرداری شود 

سیادتی با اشاره به تحقق ۶۰ درصدی بودجه ۵۱۶ میلیارد تومانی بودجه در سال گذشته بیان کرد: بودجه باید طوری طراحی شود که پیوسته شهرداری در حال فعالیت باشد و در این دوره از شورا تلاش شد با تصویت بودجه ۵۷۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۰  این اتفاق محقق شود که با همکاری برخی دستگاه های دولتی بیش از آن نیز امکان محقق شدن خواهد داشت.  

وی افزود : تدوین برنامه راهبردی در ۴ جلد با بیش از یکهزار صفحه از دیگر اقدامات این دوره از شورا بود که در حوزه برنامه ریزی شهر انجام شد و  آیندگان در مدیریت شهری می توانند با داشتن این برنامه بسیاری از طرح ها را به نتیجه برسانند و بسیاری از آنها را آغاز کنند تا بر اساس یک برنامه، شهر توسعه یافتگی داشته باشد.  

شهرک بازیافت سمنان یک نمونه برای ایران

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان اظهار داشت : شهرک ۲۰ هکتاری بازیافت یکی از طرح هایی بود که در این دوره از مدیریت شهری اجرا شد و برخی شهرها مانند تهران برای الگوبرداری از این شهرک بازدید کردند.

وی افزود: مرمت و بازآفرینی ۱۸ خانه و مجموعه تاریخی، احداث ۷۵ هکتار فضای سبز، احداث ۲ ایستگاه آتش نشانی و تخصیص ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل و تجهیزات آتش نشانی، اجرای ۴۰ طرح بازآفرینی و احداث و مرمت بیش از ۶۰ بوستان کوچک و بزرگ در شهر، از جمله اقدامات دیگری بود که برای شهر سمنان در این دوره از مدیریت شهری انجام شد و بخشی از آن در حال تکمیل است.  

وی به برگزاری برنامه های نشاط آفرین پیش از کرونا اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی بسیاری با حمایت شورای شهر برگزار شد که استقبال شهروندان را به دنبال داشت و در حال حاضر نیز در راستای شهر دوستدار کودک  شهربازی سمینا  با همکاری سرمایه گذار ایجاد شد.

نخستین انتخابات رسمی شوراها در چارچوب اجرای قانون اساسی روز هفتم اسفند ۱۳۷۷  در چارچوب برنامه توسعه سیاسی و گسترش نهادهای مدنی و مشارکت عمومی برگزار شد و در روز نهم اردیبهشت ۱۳۷۸ شوراهای شهر و روستا به طور رسمی دوره چهار ساله مسئولیت خویش را آغاز کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار