براساس آمار‌ها و اطلاعات ثبت شده شعله‌های کرونا همچنان در استان سمنان زبانه می‌کشد و تعداد موارد بستری در مراکز درمانی روبه افزایش است.
کد خبر: ۹۶۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 29 April 2021

شعله‌های کرونا در استان سمنان همچنان زبانه می‌شد

 

به گزارش تابناک سمنان کرونا آتشی زیر خاکستر بی‌توجهی، عادی انگاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است البته با چاشنی سوء مدیریت‌ها.

اینکه مردم باید برای جان خود را از ابتلا به ویروس کرونا مصون بدارند؛ سخنی بسیار درست است و در شرایط کنونی باید با جدیتی بیش از همیشه دستورالعمل‌های بهداشتی‌ها را رعایت کنند اما اینکه برخی رفتارهای دوگانه و سوء مدیریت‌ها و نبود نظارت‌ها و برخورد با تخلفات دیده می‌شود، جای بحث و تأملی دقیق دارد.

دورکاری کارمندان، تعطیلی مغازه‌ها و ممنوعیت باز بودن اصناف و مشاغل پرخطر در سطح شهرها، منع ترددها و ... از جمله دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت مقابله با کروناست که در سراسر کشور و استان سمنان در حال اجراست.

ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع، همایش، دورهمی خانوادگی و غیرخانوادگی، آیین‌های ملی و مذهبی نیز از دیگر مواردی است که در ابلاغیه‌های ستاد مقابله با کرونا گنجانده شده است و همگان باید تابع این دستورالعمل‌ها باشند تا مدیریت مقابله با کرونا به‌طور دقیق و صحیح اجرا شود.

نیمه ماه مبارک رمضان در میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در سطح برخی از شهرهای استان جشن‌هایی برپا شد که هر چند در فضای باز و در زمانی محدود برگزار شد؛ اما خبری از رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی نبود و مردم در کنار هم ایستاده به تماشای این مراسم بودند و مسلم است تا زمانی که این‌گونه بی‌دقتی‌ها وجود داشته باشد و توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی نشود؛ نمی‌توان امید داشت که تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا نتیجه‌بخش باشد.

آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در سمنان 7 برابر شده است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از روند رو به افزایش مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در این استان خبر داد و گفت: روند ابتلا به کرونا در استان سمنان صعودی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 274 بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و استفاده از ماسک در اماکن پرتردد و شلوغ مهم‌ترین راه مقابله با کرونا است.

مقابله با کرونا و مهار آن مستلزم عزمی همگانی است و تنها راه آن عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار