نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه تمام هیئت‌های اجرایی که انتخاب شدند با امضا و معرفی فرماندار هر شهرستان بوده است، گفت: تعداد تایید صلاحیت‌ شده‌ها در استان هزار و 851 نفر بودند که هر کدام که رای بیاورند به جهت تخصصی و فنی باید شهر و امور مربوط به شهر را بشناسند.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 29 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: روح‌الله نجابت ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به تلاش کمیسیون شوراهای مجلس برای اصلح قانون شوراها اظهار داشت: اصلاح قانون شوراها در کمیسیون بررسی شد و به صحن هم آمد اما به دلیل بررسی بودجه به تعویق افتاد و امیدواریم که بعد از فصل بودجه بررسی و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه نمایندگی مردم چه در مجلس و چه شورای شهر و روستا امانت است و باید منتخبین امانتدار رای و نظر مردم باشند، گفت: مقدم بر انتخابات تشویق و ترغیب همه به سمت شفاف‌سازی تصمیم‌گیری در سطوح شوراها و دیگر سطوح است چراکه این امر کارکرد نظارتی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه نظارت قبل و حین و بعد از انتخابات شوراها لازم است و الان در مرحله نظارت بر انتخابات شوراها هستیم، افزود: تلاش کردیم هیئت نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها دقت نظر شود تا افراد امانتداری کنند چراکه مردم به هیئت نظارت اعتماد می‌کنند و به این اعتماد به سلامت انتخابات یقین می‌کنند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای شهر در استان فارس با اشاره به شکل‌گیری هیئت اجرایی با معرفی فرمانداران و تایید هیئت نظارت بیان کرد: فرمانداران 30 نفر از معتمدین را معرفی کردند و هیئت نظارت شهرستان هم این هیئت اجرایی را تایید کردند و با شکل‌گیری هیئت‌های اجرایی پرونده‌های داوطلبان بررسی شد.

نجابت با بیان اینکه پرونده‌ها در هیئت اجرای با وسواس و دقت نظر ویژه‌ای بررسی شد، عنوان کرد: اگر پرونده‌ای در هیئت اجرایی پرونده‌ای تایید نشده به هییت نظارت ارجاع و نتیجه‌ها در روز گذشته به داوطلبان اعلام شد و داوطلبان تا 12 اردیبهشت فرصت ثبت شکایت دارند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها تا روز انتخابات ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و برای اینکه در 28 خرداد انتخاباتی در کمال صحت و سلامت برای مردم استان فارس شکل بگیرد، تصمیم بر این شد که تعداد صندوق‌ها بیشتر شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بررسی بی‌طرفانه و بدون توجه به گرایشات سیاسی داوطلبان گفت: تلاش شده که افرادی اداره شوراها را بر عهده بگیرند که به دور از هر گونه مسائل دیگری افراد شایسته باشند و در تایید صلاحیت‌ها اینکه داوطلب عضو کدام دسته و عقبه سیاسی هستند توجهی نشده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای شهر در استان فارس درباره رد صلاحیت برخی از افراد نیز گفت: در انتخابات شوراها عدم احراز صلاحیت نداریم و در مسیر اصلاح قانون انتخابات شوراها شاید این امر هم قابل اصلاح باشد.

وی با بیان اینکه در قانون نظارت بر انتخابات شوراها 4 ماده مشخص داریم که صلاحیت را تایید می‌کند، افزود: هر یک از دواطلبان که شرایط یکی از این 4 ماده را نداشته باشند، رد صلاحیت شدند.

نجابت در پاسخ به اظهارنظر فرماندار شیراز درباره برخی فشارها و شکست سکوتش دربرخی از ناگفته‌ها بیان کرد: درباره این اظهارات باید از خود فرماندار پرسید اما طی این مدت جز تعامل و همکاری با هیئت نظارت نبوده است.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید بر اینکه قانون ملاک عمل ماست، عنوان کرد: قانون گفته فرماندار معتمدینی را معرفی کند و هیئت نظارت تایید می‌کند؛ هیچ کدام از اعضای هیئت اجرایی در هیچ یک از نقاط استان نیستند که معرفی شده از سوی فرماندار نباشد و هیئت نظارت حق ندارد کسی را معرفی کند.

وی با بیان اینکه تمام هیئت‌های اجرایی که انتخاب شدند با امضا و معرفی فرماندار هر شهرستان بوده است، گفت: تعداد تایید صلاحیت‌ شده‌ها در استان هزار و 851 نفر بودند که هر کدام که رای بیاورند به جهت تخصصی و فنی باید شهر و امور مربوط به شهر را بشناسند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به طرح جدید کمیسیون افزود: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون در حال اصلاح است و پیش‌بینی شده که چندین دستگاه‌ خدمت‌رسان در شهرها زیر نظر شهرداری شود و صرف نظر اینکه این طرح رای بیاورد یا نه می‌طلبد نگاه‌های تخصصی و فنی در شهرها اعمال شود.

نجابت تاکید کرد: به عنوان رئیس هیئت نظارت استان شرعا بر خودم حرام می‌دانم که در موضوع بررسی صلاحیت‌ها انگیزه‌هایی جز تخصص و صلاحیت‌ها رو دخیل کنم.

وی با بیان اینکه 460 نفر در کل استان در هیئت نظارت مشغول به فعالیت هستند، گفت: در مجموع در کل استان فارس 3 هزار و 268 نفر برای شوراها ثبت نام کردند که 230 نفر انصرافی بوده و 3 هزار و 38 نفر باقی ماندند از این تعداد 1851 نفر تایید شدند که حدود 60 درصد از افراد می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار