جوکار از اختصاص بیش از ۱۲ هکتار از اراضی شهرستان جهرم به کشت گیاهان دارویی خبر داد وگفت: تولیدات گیاهان دارویی به استان های مختلف و جهت صادرات به سایر کشورها ارسال می شود
کد خبر: ۹۶۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 29 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی جوکار» گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ هکتار از اراضی شهرستان جهرم به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است که محصول تولیدی به شهرستان و استان های مختلف و جهت صادرات به کشورهای خارجی ارسال می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم افزود: گیاهان دارویی کشت شده در جهرم شامل آویشن باغی، مورینگا، نعنا فلفلی، چای ترش، مرزن جوش و... است که با توجه به نیاز آبی کمی که این گیاهان دارند می توانند جایگاه مناسبی در محصولات باغی شهرستان به خود اختصاص دهند.

 

وی ابراز امیداری کرد با توجه به استقبال بهره برداران و همچنین حمایت از تسهیلات بیشتر این مقدار در سال آینده به بیش از ۳۰ هکتار نیز افزایش پیدا کند.

 

به گفته صادقی ضروری است بهره برداران قبل از کاشت این نوع گیاهان جهت مشاوره به کارشناسان گیاهان دارویی و باغبانی جهاد جهرم مراجعه کنند.

 

به گزارش شبستان، گونه‌ های گیاهی موجود در طبیعت یک منبع غذایی و دارویی برای انسان به شمار می‌رود به طوری که با توجه به جایگاه و ارزش گیاهان دارویی در تامین بهداشت و سلامت جوامع همواره برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

برچسب ها: کشت ، گیاهان دارویی ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار