کد خبر: ۹۶۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 29 April 2021

دکتر فرزاد گوهردهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در مجموع طی این مدت ۸۶۸ ورزشکار، مربی و داور مازندرانی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند که حدود ۳۰ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی بیشترین میزان ابتلای ورزشکاران به بیماری کووید-۱۹ را مربوط به شهرستان های نور، قائمشهر و آمل اعلام کرد.

گوهردهی گفت : یکی از سرشناس ترین فوتی ها اخیر کرونایی مرحوم نادر دست‌نشان پیشکسوت شناخته شده و برجسته فوتبال مازندران و کشور بود که به علت ابتلا به کووید ۱۹ روز جمعه ۲۷ فروردین ماه پس از دو هفته دست و پنجه نرم کردن با این بیماری جان باخت.

رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران بر ضرورت رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و کاهش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بین اقشار مختلف مردم تمامی سالن‌ها، باشگاه‌ها و استخرهای ورزشی خصوصی و دولتی تا اطلاع بعدی در استان تعطیل هستند.

وی با اشاره به تعطیلی باشگاه های ورزشی استان در پیک چهارم کرونا ، افزود : از زمان شروع موج چهارم کرونا تاکنون چهار باشگاه ورزشی پلمب و به مدیران ۲۵ باشگاه متخلف استان هم اخطار داده شد.

رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت : نظارت بر اماکن ورزشی در سطح استان مازندران بیشتر شده و مسئولان ورزشی شهرستان ها هم با توجه به تعطیلی تمامی اماکن ورزشی باید بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا نظارت بیشتری داشته باشند.

وی از فعالیت  ۳۰۰ گشت نظارت هیات پزشکی ورزشی مازندران در دوره موج چهارم کرونا خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت مخفیانه باشگاه‌های ورزشی متخلف مراتب را به اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان ها اطلاع دهند.

گوهردهی گفت که بازرسان هیات پزشکی در سال گذشته سه هزار و ۱۰۰ باشگاه خصوصی و فضای ورزشی بخش دولتی را مورد بازدید قرار دادند که نتیجه آن پلمپ ۷۳ باشگاه بوده است.

در استان مازندران حدود ۵۰ هیات ورزشی با بیش از ۱۷۰ هزار ورزشکار تحت پوشش بیمه فعالیت دارد و یکهزار و ۷۵۰ باشگاه ورزشی نیز در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۶ هزار نفر در این باشگاه ها شاغل هستند.

براساس آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری و ۲۴۰ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع یکهزار و ۲۲۲ بیمار کووید ۱۹ بستری شده در مراکز درمانی مازندران ۲۶۹ نفر به خاطر وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار