کد خبر: ۹۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 29 April 2021

نساجی مازندران که شرایط مساعدی در جدول لیگ برتر ندارد و خطر سقوط به دسته یک را لمس می‌کند، امشب فرصت دارد در شهرآورد فوتبال شمال کشور با کسب پیروزی مقابل ملوان انزلی هم به جمع هشت تیم برتر جام حذفی صعود کند و هم پس از دو شکست پیاپی در لیگ برتر، یک بار دیگر بردی روحیه‌بخش به دست آورد.

به گزارش ایرنا،  دومین دیدار نساجی در جام حذفی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ امشب در قائمشهر و مقابل تیم دسته اولی و ریشه‌دار ملوان انزلی برگزار می‌شود. دیداری که از آن به دلیل قدمت بالای دو تیم و جو هوادارای قائمشهر و انزلی همواره به عنوان شهرآورد فوتبال شمال کشور یاد می‌شود.

نساجی‌چی‌ها که دقیقا سه سال پیش و در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ موفق شدند با برد پرگل ۶ – ۰ مقابل راه‌آهن جشن تاریخی صعود به لیگ برتر را جشن بگیرند، امشب و در سومین سالگرد لیگ برتری شدن قصد دارند یک صعود دیگر را این بار در شرایطی که خطر سقوط به لیگ دسته یک آن‌ها را تهدید می‌کند جشن بگیرند؛ صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و هشت تیم برتر این رقابت‌ها.

وجه اشتراک مهم هر دو تیم قدمت و ریشه‌دار بودن و بویژه جوِ هوادارای آن‌هاست. نساجی و ملوان هر دو بیش از ۵۰ سال قدمت دارند و از این جهت در بین قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایران قرار دارند. نساجی از سال ۱۳۳۸ و ملوان از سال ۱۳۴۸ پا به عرصه فوتبال گذاشتند. فضای هوادارای دو تیم نیز همواره زبانزد فوتبالی‌های ایران بود. شاید اگر مشکلات و حاشیه‌های دو باشگاه اجازه می‌داد، حضور همزمان هر دو تیم در لیگ برتر می‌توانست بر جذابیت‌های شمالی لیگ برتر اضافه کند. اما ملوان از سال ۱۳۹۵ پس از چندین سال حضور مستمر در لیگ برتر به دسته یک سقوط کرد و دو تیم هیچ وقت فرصت تقابل در لیگ برتر را پیدا نکردند.

وجه اشتراک دیگر نساجی و ملوان به جز بازیکنانی که در تاریخ دو باشگاه سابقه بازی در هر دو تیم را داشتند، زنده‌یاد نادر دست‌نشان است که زمانی روی نیمکت سرمربیگری هر دو تیم می‌نشست. دست‌نشان سابقه بازی در دیدارهای رودرروی دو تیم را هم داشت. او در یکی از دیدارهای دو تیم که اوایل دهه ۷۰ برگزار شده بود دو گل وارد دروازه ملوان کرد و سبب پیروزی نساجی مقابل این تیم گیلانی شده بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار