مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نزدیک به ۲۵ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۳۶قطعه جوجه‌ریزی در استان سال گذشته انجام شد که این میزان تولید ۶۳ درصد ظرفیت تولید اسمی استان است.
کد خبر: ۹۶۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 29 April 2021

بیش از ۲۵میلیون قطعه جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان انجام شد

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسینی  ابراز داشت: ظرفیت اسمی واحدهای مرغداری استان سمنان ۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال است که سال گذشته نزدیک به ۶۳ درصد ظرفیت اسمی جوجه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده، جوجه‌ریزی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۸ به دلایل مختلف مانند شرایط اقتصادی کاهش ۱۱ درصدی داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: کشتار طیور در استان سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش ۱۵ درصدی داشت که نشان از افزایش سرانه مصرف است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۴۵ قطعه مرغ در هفت کشتارگاه‌ استان سمنان کشتار شد و از این میزان کشتار ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ کیلوگرم معدوم‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: هر دوره جوجه ریزی به طور متوسط هشت هفته به طول می‌انجامد و در هر واحد مرغداری در سال چهار دوره جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

حسینی اظهار داشت: مرغ تولیدی در استان مازاد بر نیاز سمنان و ۳۰ درصد تولید مرغ استان جوابگوی نیاز است و بقیه مرغ تولیدی در بازار استان‌های همجوار مانند تهران عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: سال گذشته ۳۱۵ تن گوشت مرغ منجمد در قالب چهار محموله از استان به خارج از کشور صادر شد و این موضوع نشان از ظرفیت استان در این زمینه است.

در  استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری فعال است و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه اشتغال دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار