تابناک- آئین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری استان هرمزگان و هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان برگزار شد، شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان واحد نمونه سال 1399 در هرمزگان انتخاب شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 29 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم، اظهار کرد: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش های مختلف اقتصادی است، افزود: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده می شود که باید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ، برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان، بیان داشت: كارگران با حضور پررنگ خود در تمامی صحنه هاي انقلاب اسلامي در عمل اثبات کرده اند كه در جهت پيشرفت و بالندگي ميهن اسلامي با جهاد و پايمردي در دو جبهه توليد و حفظ آرمان هاي نظام از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند كرد.

 

 

 وی با توجه به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام رهبری به نام توليد ،پشتيباني ها ،مانع زدايي ها، نقش كارگران در تحقق اين شعار بسيار مهم و تاثير گذار خواند.

 

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم، گفت: هر ساله به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت می پذیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان در استانها و در سطح کشور، تجلیل می شوند.

 

 هادی ابراهیمی در ادامه افزود: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی و کارآمد سازی استعداد ها و خلاقیت ها و نو آوری های چهره های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلین بخش کار و تولید و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است.

 

وی، ارائه شیوه های نوین در کار ، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری راندمان تو لید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت های شغلی از جمله شاخص های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.

 

ابراهیمی، عنوان کرد: تعداد 945 نفر در قالب كارگر و گروه كار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام کرده اند که پس از داوری، كارگران و گروههاي كار و واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند.

 

در این راستا، شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی حمید مهتدی، با افزايش و ثبات در اشتغال و توليد طي سالهاي اخير، افزايش صادرات ، ارتقاي تسهيلات رفاهي كارگران ، توجه ويژه به امر آموزش، توجه به مبحث تحقيق و توسعه و دارا بودن واحد R&D ، اجراي دستورالعمل هاي حفاظت فني و بهداشت كار و ايفاي نقش مسئوليت پذيري اجتماعي، بعنوان واحد نمونه معرفی و از مدیرعامل این شرکت تجلیل شد.

لازم به ذکر است، طبق آمار و ارقام تولیدی آلومینیوم المهدی زمانی که مدیریت این شرکت در بهمن ماه سال 97 به گروه مپنا واگذار شد تولید یک ماه گذشته این مجموعه چهار هزار تن بود که این رقم در سال 98 به87 هزار تن رسید.

 

 

این شرکت تولیدی مهم در سال 99 با تلاش و همت مضاعف مجموعه خود و با افزایش دیگ های خود به 340 دیگ، رقم تولید خود را به 163 هزار تن برساند که این افزایش تولید، رشد 88 درصدی را نشان می دهد که بیانگر مدیریت و اراده قوی و جهادی این مجموعه تولیدی در جهت تحقق رونق تولید و اشتغالزایی است و مقام معظم رهبری هم در پیام نوروزی خود به جهش تولید در حوزه آلومینیوم اشاره داشتند.

 

 

طبق گفته مدیران این شرکت، برنامه تولید این واحد تولیدی در سال 1400 تولید 220 هزار تن را در برنامه دارند که رقم بسیار بالای است که اگر این مقدار تولید صورت گیرد شاهد تحول و جهش بسیار خوبی در این صنعت خواهیم بود.

 

این شرکت تولیدی توجه به صنایع پایین دستی در زمینه رونق تولید، اشتغال جوانان را جز اهداف و برنامه های اصلی این شرکت می داند که در این راستا متاسفانه در استان هرمزگان نزدیک به 20 سال از احداث و فعالیت شرکت آلومینیوم می گذرد و فقط تعداد دو واحد پایین دست از ضایعات این کارخانه استفاده می کنند دایر هستند که آن هم از شمش این صنعت استفاده نمی کنند.

براساس اظهارات مدیران شرکت آلومینیوم المهدی این شرکت در سال جاری مصصم است، برای تحقق شعار سال، رونق تولید در بخش های صنایع پایین دستی و اشتغالزایی بیشتر جوانان د قصد دارد با حمایت های استانداری و سازمان صمت و... قدمهای اوایه را جهت این امر مهم و خطیر بردارد.

انتهای پیام /ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار