سید مسعود عسگریان، رئیس شورای شهر همدان طی ارسال پیامی به اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور، با گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در خصوص تأسیس شورا‌های اسلامی؛ روز ملی شورا‌ها را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 29 April 2021
سید مسعود عسگریان، رئیس شورای شهر همدان طی ارسال پیامی به اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور، با گرامیداشت نهم اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در خصوص تأسیس شورا‌های اسلامی؛ روز ملی شورا‌ها را تبریک گفت.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در متن پیام وی آمده است:
یکی از مبانی اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری بر اساس آیه شریفه ۳۸ سوره شوری، «وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ»، تعامل و گفتگو بوده است؛ از این‌رو ٩ اردیبهشت‌ماه سالروز رویداد ارزشمندی در راستای اجرای اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی در نظام و نشان از تعمیق جایگاه مردم در مشارکت برای ساخت آینده‌ای بهتر است.

شورا‌های شهر و روستا در ۵ دوره فعالیت به واسطه انتخاب اصلح از سوی مردم، به مجموعه‌ای توانمند و تأثیرگذار در راستای پیشبرد امور و توسعه روستا‌ها و شهر‌ها تبدیل شده اند و در راستای تثبیت مردم‌سالاری، بستر همراهی‌های اجتماعی را فراهم کرده‌اند؛ روندی که حرکت در مسیر آن برگی زرین از خدمت به مردم بزرگوار این سرزمین را رقم می‌زند.

شورا‌های شهر و روستا هم در شرایط شیوع کرونا در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با این بیماری، پیش‌قدم بوده‌اند که امید است با استمرار این روند و با مشارکت و همراهی مردم، از این شرایط عبور کنیم.

همچنین امسال با توجه به پیش‌رو بودن دو رویداد بزرگ کشور از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر‌ها و روستاها، امیدواریم بتوانیم بیش از سال‌های گذشته، خدمات و وظایف خود را انجام داده و روز‌های پایانی دوره پنجم شورا را به خوبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم پیش ببریم و با همدلی و تعامل بیشتر به امور مردم رسیدگی شود تا منشأ خدمات ارزشمند بیشتری باشیم.

انتخابات١۴٠٠ را به طور قطع با حضور حداکثری مردم شاهد خواهیم بود که در این صورت، افراد اصلح انتخاب می‌شوند تا مشکلات مردم به سطح حداقلی برسد و در رفاه، آرامش و آسایش بیشتری به سر ببرند.

اینجانب به نمایندگی از اعضای شورای شهر همدان، سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی را به تمامی اعضای خانواده بزرگ نظام شورایی کشور به‌ویژه استان همدان که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در راستای حل مشکلات شهر‌ها و روستا‌ها تلاش می‌کنند؛ تبریک می‌گویم.

امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت همدلانه شورا‌های شهر و روستا، اقدامات موثر و کارآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین همراهی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در راستای تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبان‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامیده شده، گام‌های عملیاتی‌تر برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار